Ευφυές Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, Ενημέρωσης Ταξιωτών και Πληροφόρησης Κοινού Νομαρχίας Χαλκιδικής

Ευφυές Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, Ενημέρωσης Ταξιωτών και Πληροφόρησης Κοινού Νομαρχίας Χαλκιδικής

Πελάτης / Χρήστης: ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Έναρξη / Λήξη: Μάρτιος 2009 – Δεκέμβριος 2009

Περιγραφή:

Αντικείμενο του συγκεκριμένου έργου είναι η ανάπτυξη ενός ενοποιημένου συστήματος ενημέρωσης του κοινού σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο κύριο οδικό δίκτυο του ν. Χαλκιδικής. Το ενοποιημένο σύστημα πληροφόρησης του κοινού θα παρέχει πληροφόρηση για το κύριο οδικό δίκτυο του ν. Χαλκιδικής σχετικά με την πυκνότητα ροής και τα επίπεδα κυκλοφορίας που σχηματίζονται στο οδικό δίκτυο και στους κρίσιμους κόμβους. Επίσης, θα παρέχεται η δυνατότητα στο χρήστη να επιλέγει με βάση τα συλλεχθέντα δεδομένα και τις βραχυπρόθεσμες «προβλέψεις» τη δυνατότητα επιλογής διαδρομής σε σημεία του οδικού δικτύου που αυτό είναι εφικτό. Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου απαιτείται η υλοποίηση των παρακάτω παρεμβάσεων:
– Ανάπτυξη κέντρου ελέγχου και παρακολούθησης της κυκλοφορίας όπου πραγματοποιείται η συλλογή, η επεξεργασία και η διάχυση της πληροφορίας στα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας. Επίσης στο κέντρο ελέγχου της κυκλοφορίας αναπτύσσεται η δια-δικτυακή εφαρμογή πληροφόρησης του κοινού που παρέχει τη δυνατότητα ενημέρωσης του κοινού για εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (ΚΤΕΛ) στο δίκτυο του ν. Χαλκιδικής.
– Συλλογή κυκλοφοριακών δεδομένων με την εγκατάσταση μετρητών που καταγράφουν σε 24ωρη βάση και για 365 ημέρες το χρόνο τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο οδικό δίκτυο. Tα δεδομένα μέσω GPRS τεχνολογίας μεταφέρονται σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα στο Κέντρο Ελέγχου.
– Την επεξεργασία των κυκλοφοριακών δεδομένων μέσω του i. ελέγχου της ποιότητας δεδομένων και ii. μέσω της ανάπτυξης κυκλοφοριακού προτύπου που προσομοιώνει τις κυκλοφοριακές συνθήκες και εξάγει προβλέψεις σε «πραγματικό» χρόνο αναφορικά με τους χρόνους διαδρομής, την πυκνότητα κυκλοφοριακής ροής, κ.α.
– Tη συλλογή και εισαγωγή δεδομένων για τα Μ.Μ.Μ. στο δίκτυο του ν. Αττικής καθώς και την ανάπτυξη δια-δικτυακής εφαρμογής που καθιστά εφικτό το σχεδιασμό ταξιδίου με Μ.Μ.Μ. για τους πολίτες εντός του νομού.
– Πληροφόρηση του κοινού για τις «προβλεπόμενες» κυκλοφοριακές συνθήκες μέσω VMS πινακίδων που είναι εγκατεστημένες σε κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου του νομού.
– Πληροφόρηση του κοινού για τις «προβλεπόμενες» κυκλοφοριακές συνθήκες μέσω SMS υπηρεσιών των κινητών τηλεφώνων.
– Πληροφόρηση του κοινού για το σχεδιασμό ταξιδίου με τα διαθέσιμα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς μέσω δια-δικτυακού τόπου.

Η υλοποίηση των παραπάνω υπηρεσιών θα έχει σαφή θετικό αντίκτυπο στην επιχειρησιακή λειτουργία του βασικού υπεραστικού οδικού δικτύου. Μέσω του Κέντρου Ελέγχου, η νομαρχία Χαλκιδικής θα διαθέτει ένα ισχυρό εργαλείο παρακολούθησης της κυκλοφοριακής κατάστασης σε «πραγματικό» χρόνο και θα μπορεί άμεσα σε συνεννόηση με άλλους φορείς (όπως για παράδειγμα την τροχαία) να επεμβαίνει έτσι ώστε να πραγματοποιούνται οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του δικτύου. Παράλληλα, η νομαρχία Χαλκιδικής θα αναβαθμίσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών και ειδικότερα των ταξιδιωτών ενημερώνοντάς τους για τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο δίκτυο. Το γεγονός αυτό μπορεί να καταστήσει το νομό Χαλκιδικής ως «ελκυστικότερο» τόπο προορισμού για σκοπούς αναψυχής και προορισμού ενώ αναμένεται να «ανακουφίσει» σημαντικά τους συχνά μετακινούμενους πολίτες μεταξύ της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης. Περαιτέρω, αναπτύσσεται για πρώτη φορά στο νομό ένας συστηματικός τρόπος συλλογής κυκλοφοριακών δεδομένων ο οποίος μπορεί να επεκταθεί στο προσεχές μέλλον. Παράλληλα δεδομένου ότι το σύστημα που έχει προκηρυχθεί είναι πιλοτικής φύσης, με το προτεινόμενο σύστημα είναι εφικτή η περαιτέρω επέκτασή του έτσι ώστε να παρέχει μεγαλύτερο εύρος πληροφοριών στους χρήστες. Τέλος η πληροφορία που διαχέεται στους χρήστες του οδικού δικτύου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικούς σκοπούς (π.χ. διοχέτευση πληροφορίας σε ιδιωτικούς οργανισμούς που αναπτύσσουν δια-δικτυακούς τόπους) όπως έχει συμβεί και σε άλλα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως για παράδειγμα στο Τορίνο (Ιταλία)

ο ρόλος της TREDIT

– Ανάπτυξη Κυκλοφοριακού Προτύπου
– Ανάπτυξη Web site
– Ανάπτυξη εφαρμογής ενημέρωσης μέσω SMS
– Εκπαίδευση