Εφαρμογή προτύπων κυκλοφοριακών διευθετήσεων και μέτρων για αύξηση της προσπελασιμότητας και εσωτερικής προσβασιμότητας των αερολιμένων – ΥΠΑ

Εφαρμογή προτύπων κυκλοφοριακών διευθετήσεων και μέτρων για αύξηση της προσπελασιμότητας και εσωτερικής προσβασιμότητας των αερολιμένων – ΥΠΑ

YPA

Πελάτης: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Διάρκεια: Φεβρουάριος 2004 – Ιούνιος 2004

Κύριο αντικείμενο της μελέτης είναι η εφαρμογή των αναγκαίων κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών διευθετήσεων που είναι απαραίτητες για την πρόσβαση και την εσωτερική κυκλοφορία σε πέντε αεροδρόμια της χώρας, ώστε να προκύψουν συγκεκριμένα σχέδια για βραχυ-μεσο-μακροπρόθεσμη εφαρμογή και βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης και κυκλοφορίας στα αεροδρόμια αυτά. Τα αεροδρόμια για τα οποία έγινε η μελέτη είναι: του Αράξου, της Κέρκυρας, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Χίου. Ο σχεδιασμός της κυκλοφοριακής υποδομής των 5 παραπάνω αερολιμένων έγινε με βάση τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των υφιστάμενων οδών και των κυκλοφοριακών κόμβων στο οδικό δίκτυο, εξυπηρέτησης οχημάτων και πεζών, τους άξονες ροής και τους χώρους αναμονής πεζών στον περιβάλλοντα χώρο των αεροσταθμών, τη χωροθέτηση και τις διαθέσιμες εκτάσεις των αερολιμένων, καθώς και την χωρητικότητα του συστήματος δαπέδου-αεροσταθμού, σε κάθε φάση ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα της μελέτης περιλαμβάνουν συγκεκριμένες προτάσεις οργάνωσης της κυκλοφορίας και της στάθμευσης στον περιβάλλοντα χώρο των αεροδρομίων και των προσβάσεών τους με το κύριο οδικό δίκτυο, με στόχο την επίλυση τόσο των άμεσων προβλημάτων – αναγκών (βραχυπρόθεσμες προτάσεις), όσο και την σε μεσο-μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα αντιμετώπιση των αναγκών ανάλογα πάντα με την προβλεπόμενη εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στον κάθε αερολιμένα (μεσο-μακροπρόθεσμες προτάσεις).

Ο ρόλος της TREDIT:
– Συγκέντρωση – ανάλυση διαχρονικών στοιχείων επιβατικής κίνησης
– Περιγραφή του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας με επί τόπου επισκέψεις – καταγραφή ιδιαιτεροτήτων / προβλημάτων
– Εκτίμηση των απαιτήσεων σε χώρους στάθμευσης και αναγκαίων υποδομών για περιόδους αιχμής και εκτός αιχμής στη βάση της μελλοντικής επιβατικής κίνησης
– Διαμόρφωση προτάσεων βραχυπρόθεσμης και μεσο-μακροπρόθεσμης εφαρμογής