Επιλογή Συμβούλου για την καταγραφή απαιτήσεων και κατάθεση Ολοκληρωμένου Σχεδίου Ασφαλείας του ΟΣΕ, κλιμακωτά, κατά τα χρονικά διαστήματα προ, κατά και μετά τους Ολυμπιακούς και Παρα-Ολυμπιακούς αγώνες 2004

Επιλογή Συμβούλου για την καταγραφή απαιτήσεων και κατάθεση Ολοκληρωμένου Σχεδίου Ασφαλείας του ΟΣΕ, κλιμακωτά, κατά τα χρονικά διαστήματα προ, κατά και μετά τους Ολυμπιακούς και Παρα-Ολυμπιακούς αγώνες 2004

paraolympiakoi

Πελάτης: Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος

Διάρκεια: Μάρτιος 2003 – Ιούνιος 2003

Το αντικείμενο των εργασιών του Συμβούλου είναι η σύνταξη ενός πλήρους και απόλυτα προσαρμοσμένου στην ελληνική αλλά και διεθνή πρακτική στα θέματα αυτά, Στρατηγικού Σχεδίου (Master Plan) για την ασφάλεια των Σιδηροδρομικών Μεταφορών και Εγκαταστά-σεων ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Με τον όρο «ασφάλεια» εννοείται η προφύλαξη επιβατών, τροχαίου υλικού και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ από παράνομες ενέργειες που τυχόν θα επιχειρήσουν κάποιοι πριν, κατά ή και αμέσως μετά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Οι τέσσερις Φάσεις υλοποίησης του έργου περιλαμβάνουν:
Φάση Α: Αναγνώριση των αναγκών του ΟΣΕ – Εντοπισμός των ευαίσθητων σημείων υποδομής, επιδομής, εγκαταστάσεων και του τροχαίου υλικού για τα οποία θα απαιτηθεί φύλαξη πριν, κατά και μετά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παρα-Ολυμπιακών Αγώνων
Φάση Β: Εκπόνηση ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Ασφαλείας (ΟΣΑ), το οποίο θα εξασφαλίσει τον Οργανισμό από παράνομες ενέργειες στην υποδομή, επιδομή, εγκαταστάσεις, τροχαίο υλικό, όπως και κατά των επιβατών και του προσωπικού του, ώστε να μπορεί να ικανοποιήσει ασφαλώς τις ανάγκες σιδηροδρο-μικών μεταφορών της χώρας, πριν, κατά και μετά την περίοδο των Ολυμπιακών και Παρα-Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, με απόλυτη επάρκεια και επιτυχία
Φάση Γ: Εκτίμηση του χρόνου και της δαπάνης υλοποίησης των προτάσεων του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Ασφάλειας (ΟΣΑ)
Φάση Δ: Διερεύνηση της δυνατότητας ή/και της σκοπιμότητας διατήρησης στον ΟΣΕ του συνόλου ή ενός μέρους του εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί και μετά το πέρας των Αγώνων, με πρόσφορο τρόπο χρηματοδότησης.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Συγκέντρωση – ανάλυση συμβάντων σε εγκαταστάσεις του ΟΣΕ – Αναγνώριση υφιστάμενων οργανωτικών δομών και υποδομών του οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
– Επισκόπηση λειτουργικών κινδύνων των Ολυμπιακών Αγώνων και της διεθνούς εμπειρίας
– Καθορισμός και ομαδοποίηση των ευαίσθητων σημείων υποδομής, επιδομής, εγκαταστάσεων και τροχαίου υλικού προς φύλαξη
– Ανάλυση των λειτουργικών κινδύνων ανά περίοδο σχεδιασμού (risk analysis)
– Βασικός και λεπτομερής σχεδιασμός του ΟΣΑ
– Κατάρτιση προδιαγραφών προτεινόμενων συστημάτων ασφαλείας
– Εκτίμηση του συνολικού κόστους και χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του ΟΣΑ
– Διερεύνηση δυνατότητας και σκοπιμότητας διατήρησης του συνόλου ή μέρους του εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί μετά τους Αγώνες και διερεύνηση του οικονομικά καταλληλότερου τρόπου χρηματοδότησης για τη διατήρησή του