Μελέτη βελτίωσης των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών τριών κόμβων στο Δήμο Θεσσαλονίκης

Μελέτη βελτίωσης των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών τριών κόμβων στο Δήμο Θεσσαλονίκης

komvoi

Πελάτης: Δήμος Θεσσαλονίκης

Διάρκεια: Φεβρουάριος 2004 – Ιούνιος 2004

Αντικείμενο της μελέτης ήταν η εκπόνηση προμελέτης (Α’ Φάση) και οριστικής μελέτης (Β’ Φάση) τριών κόμβων στο Δήμο Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα των κόμβων:
• Γυμνασιάρχου Μικρού – Παπάφη –Μυστακίδου
• Γ’ Σεπτεμβρίου – Στλ. Κυριακίδη
• Απόλλωνος – Κανάρη – Διστόμου – Αναξιμάνδρου
με στόχο την αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας, τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την άνοδο της στάθμης εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας των πεζών στους παραπάνω κόμβους.
Η μελέτη του κάθε κόμβου περιελάμβανε τα παρακάτω:
Α. Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, και συγκεκριμένα:
α. Έλεγχο των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών του κάθε κόμβου και εντοπισμό όλων των παραμέτρων που έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κυκλοφοριακών προβλημάτων.
β. Καταγραφή της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης.
γ. Καταγραφή των χαρακτηριστικών στάθμευσης.
δ. Μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου.
ε. Καταγραφή των φυσικών ή τεχνητών εμποδίων τα οποία προκαλούν μείωση της ορατότητας των οδηγών (π.χ. δέντρα, κάδοι απορριμ-μάτων, διαφημιστικές πινακίδες, κ.α.) ή δημιουργούν προβλήματα στη διέλευση των πεζών.
στ. Καταγραφή του είδους και της ποιότητας του οδοστρώματος.
ζ. Καταγραφή του προγράμματος σηματοδότησης για τους σηματοδοτούμενους κόμβους.
Β. Προτάσεις αναβάθμισης της κυκλοφοριακής ικανότητας των κόμβων και αύξησης του επιπέδου οδικής ασφάλειας για πεζούς και οχήματα και συγκεκριμένα:
α. Οριζοντιογραφίες των κόμβων σε κλίμακα 1:500 ή στις οποίες παρουσιάζονται:
– οι ενδεδειγμένες κινήσεις της κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση κίνησης.
– το πλάτος και ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας.
– κατευθυντήριες νησίδες διοχετευτικής διαρρύθμισης της κυκλοφορίας.
– οι διαβάσεις και οι άξονες ροής πεζών στα πεζοδρόμια.
– το πλάτος πεζοδρομίων και οι κατασκευα-στικές διαμορφώσεις (κιγκλιδώματα, ρά-μπες ατόμων με ειδικές ανάγκες).
– η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση (είδος και ακριβής θέση).
– το καθεστώς στάθμευσης.
Μελέτη φωτεινής σηματοδότησης για τους δύο πρώτους κόμβους
γ. Μελέτη ορατότητας στην οριζοντιογραφία σύμφωνα με την ταχύτητα σχεδιασμού.
δ. Τεχνική Έκθεση με αναλυτική περιγραφή των προτεινόμενων γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών κάθε κόμβου
ε. Προμέτρηση – Προϋπολογισμός.