Σύστημα ελέγχου της ποιότητας των παρεχόμενων επιβατικών υπηρεσιών από τον Ο.Σ.Ε.

Σύστημα ελέγχου της ποιότητας των παρεχόμενων επιβατικών υπηρεσιών από τον Ο.Σ.Ε.

epivatikes

Πελάτης: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Διάρκεια: Ιούλιος 2000 – Ιούνιος 2001

Στόχος του Ερευνητικού Προγράμματος ήταν η σύλληψη και η δημιουργία ενός “Ολοκληρωμένου Συστήματος Ποιοτικού Ελέγχου”, συλλογής, επεξεργασίας και ποσοτικής έκφρασης στοιχείων, το οποίο θα επιτρέπει στον Ο.Σ.Ε.:
α) να αξιολογεί ποιοτικά για μία συγκεκριμένη παρελθούσα χρονική περίοδο τις υπηρεσίες που παρείχε στις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποίησε (πραγματική αξιολόγηση)
β) να προβλέπει για μία μελλοντική χρονική περίοδο ή για ένα συγκεκριμένο το ποιοτικό επίπεδο παροχής υπηρεσιών που μπορεί να παράσχει στις επιβατικές μεταφορές (θεωρητική αξιολόγηση)
γ) να εκτιμά για δύο ή περισσότερες παρελθούσες χρονικές περιόδους τις αποκλίσεις από τους στόχους που έθεσε από την προγενέστερη στη μεταγενέστερη περίοδο και να αξιολογεί με αυτό τον τρόπο την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έλαβε για συγκεκριμένες υπηρεσίες (συγκριτική αξιολόγηση).
Τέσσερα ήταν τα στάδια υλοποίησης του «Ολοκληρωμένου Συστήματος Ποιοτικού Ελέγχου» και κατά συνέπεια τα στάδια ολοκλήρωσης του εν λόγω Ερευνητικού Προγράμματος:
Α. Καθορισμός «Δεικτών Εξυπηρέτησης και Αποτελεσματικότητας (Δ.Ε.Α.)». Αποτελούν βασικό προϊόν του συστήματος και εκφράζουν για κάθε μία από τις παραμέτρους ποιότητας των υπηρεσιών του Ο.Σ.Ε. (συνέπεια δρομολογίου, ασφάλεια συστήματος, άνεση συστήματος, εξυπηρέτηση και πληροφόρηση) το ποιοτικό επίπεδο προσφοράς προς το επιβατικό κοινό
Β. Οργάνωση συλλογής και καταχώρησης των στοιχείων εκείνων που απαιτούνται για την τροφοδοσία των μαθηματικών εκφράσεων των Δ.Ε.Α. και τον υπολογισμό τους
Γ. Δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος με το κατάλληλο λογισμικό για την καταχώρηση, επεξεργασία, επικαιροποίηση των στοιχείων και για τον υπολογισμό των δεικτών
Δ. Εφαρμογή υπολογισμού των Δ.Ε.Α. σε πραγματικό χρόνο και σε θεωρητικό επίπεδο (πρόβλεψη).

Ο ρόλος της TREDIT:
– Ανασκόπηση διεθνούς εμπειρίας
– Έρευνα χρηστών προσδιορισμού της σημαντικότητας των παραμέτρων ποιότητας
– Καθορισμός άμεσων και έμμεσων δεικτών παρακολούθησης ποιότητας επιβατικών υπηρεσιών.
– Ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης δεικτών
– Συλλογή στοιχείων τροφοδοσίας υπολογισμού των δεικτών εξυπηρέτησης και αποτελεσματικότητας για το διάστημα 2000-2001, και υπολογισμός αυτών