Ενιαίο Σχέδιο Στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης Φάση Α’

Ενιαίο Σχέδιο Στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης Φάση Α’

vt

Πελάτης: Οργανισμό Ρυθμιστικού και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσ/νίκης

Διάρκεια: Απρίλιος 1996 – Δεκέμβριος 1996

Βασικός στόχος της μελέτης ήταν η αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης μέσα από μία επαναθεώρηση της σημερινής πολιτικής στάθμευσης και με χωροθέτηση νέων χώρων στάθμευσης για την ικανοποίηση των αναγκών που προκύπτουν από :
α) τη ζήτηση θέσεων στάθμευσης από τους κατοίκους της πόλης και ιδιαίτερα του κέντρου, και
β) τη ζήτηση θέσεων στάθμευσης από τους επισκέπτες και εργαζόμενους στην περιοχή.
Από τη μελέτη προέκυψαν τα παρακάτω βασικά συμπεράσματα:
• Διαπιστώθηκε μικρό ποσοστό βραχυχρόνιων σταθμεύσεων και μεγάλο ποσοστό μακροχρόνιων σταθμεύσεων σε όλα τα είδη στάθμευσης παρά την οδό.
• Το επίπεδο αστυνόμευσης του υφιστάμενου καθεστώτος στάθμευσης κρίνεται από ελάχιστο έως επαρκές κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής ανάλογα με τη Ζώνη.
Οι προτάσεις που διαμορφώθηκαν από την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης σχετικά με τη στάθμευση αφορούν τα παρακάτω:
• Ανάλυση αύξησης της προσφοράς θέσεων στάθμευσης (πρόταση για 8763 θέσεις παρά την οδό). Υπολείπονται 6500 θέσεις οι οποίες μπορεί να καλυφθούν από σταθμούς αυτοκινήτων εκτός οδού. Οι προτεινόμενοι νέοι σταθμοί δημιουργούν 4000-5000 θέσεις.
• Σχεδιασμός Ολοκληρωμένου Συστήματος Ελέγχου και Αστυνόμευσης. (Οργάνωση δύναμης σταθμοφυλάκων, δημιουργία απαραίτητης υποδομής, οργάνωση γραφείου αστυνόμευσης, εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού μέσω των Μ.Μ.Ε).
• Σχεδιασμός Συστήματος Τιμολογιακής Πολιτικής.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Καταγραφή χαρακτηριστικών στάθμευσης
– Διαμόρφωση χαρτών στάθμευσης παρά την οδό με χρήση GIS