Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας για το Πολεοδομικό Συγκρότημα και την Περιαστική Ζώνη Θεσσαλονίκης – Β’ Φάση

Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας για το Πολεοδομικό Συγκρότημα και την Περιαστική Ζώνη Θεσσαλονίκης – Β’ Φάση

geniki kiklooriaki

Πελάτης: Οργανισμός Ρυθμιστικού και Προστασίας Περιβάλλοντος

Διάρκεια: Σεπτέμβριος 1997 – Μαιος 2000

Η μελέτη αποτέλεσε τη συνέχεια της “Έρευνας Προσδιορισμού των Χαρακτηριστικών των Μετακινήσεων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ) και την Περιαστική Ζώνη (Π.Ζ) που αποτέλεσε την Α’ Φάση της παρούσας μελέτης (1988-89).
Στόχος της μελέτης ήταν η ανάλυση των χαρακτηριστικών των μετακινήσεων, η σύνθεση και ο έλεγχος εναλλακτικών μορφών συγκοινωνιακής υποδομής και πολιτικής μεταφορών για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του συστήματος μεταφορών και κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των στόχων του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης.
Στα πλαίσια της μελέτης πραγματοποιήθηκε ένα πλήθος ερευνών (έρευνα στα νοικοκυριά, έρευνα παρά την οδό, έρευνα στις Δημόσιες Συγκοινωνίες, έρευνα χαρακτηριστικών στάθμευσης, κ.α.) τα αποτελέσματα των οποίων οδήγησαν στη διαμόρφωση ενός υποβάθρου για την ανάπτυξη του μοντέλου κυκλοφοριακού σχεδιασμού της πόλης.
Για τη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας του συστήματος μεταφορών και κυκλοφορίας στην περιοχή μελέτης εξετάστηκαν σε τρεις χρονικούς ορίζοντες 2004, 2014 και μετά το 2014, διάφορα εναλλακτικά σενάρια που αφορούσαν τόσο στα δημογραφικά-πολεοδομικά δεδομένα, όσο και στη συγκοινωνιακή υποδομή. Γνώμονας ήταν οι δύο βασικές εναλλακτικές Στρατηγικές:
• η Στρατηγική Δημοσίων Συγκοινωνιών, η οποία αφορά στην ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε συνδυασμό με την υλοποίηση μέτρων περιορισμού χρήσης Ι.Χ
• η Στρατηγική Συνδυασμού μεταφορικών Μέσων, η οποία αποτελεί τη μέση οδό ανάπτυξης της υποδομής, τόσο των Ι.Χ., όσο και των Μέσων Μαζικών Μεταφορών
Η μελέτη κατέδειξε ότι η υλοποίηση των προτεινόμενων έργων θα συμβάλει:
• Στην αισθητή βελτίωση της λειτουργίας των δικτύων δημοσίων συγκοινωνιών με την δρομολόγηση μέσων σταθερής τροχιάς
• Στην συγκράτηση και σταθεροποίηση των συνθηκών κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο παρά τη ραγδαία αύξηση της γένεσης των μετακινήσεων.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Συγκέντρωση και επικαιροποίηση (όπου απαιτείται) των απαραίτητων στοιχείων και ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης (Στάδια 1,2)
– Επιλογή – ανάπτυξη – προσαρμογή μαθηματικών υποδειγμάτων (Στάδιο 3)
– Προσδιορισμός και αξιολόγηση εναλλακτικών σχεδίων (Στάδιο 4)
– Επεξεργασία και προγραμματισμός υλοποίησης του επιλεγέντος σχεδίου (Στάδιο 5)
– Επεξεργασία της πρώτης Φάσης υλοποίησης (πενταετία – Στάδιο 6)