Παροχή Τεχνικών Υπηρεσιών, Εκπόνηση μελέτης οικονομικής αξιολόγησης Μετρό Θεσσαλονίκης, TSA 295

Παροχή Τεχνικών Υπηρεσιών, Εκπόνηση μελέτης οικονομικής αξιολόγησης Μετρό Θεσσαλονίκης, TSA 295

attikometro

Πελάτης: ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε

Διάρκεια: Αύγουστος 2004 – Νοέμβριος 2004

Αντικείμενο εργασιών του Συμβούλου είναι η εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακής και οικονομικής ανάλυσης για το Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και η υποστήριξη των αρμόδιων Υπηρεσιών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε στην αντιμετώπιση σχετικών διευκρινήσεων που τυχόν απαιτηθούν από χρηματοδοτικούς φορείς στους οποίους θα υποβληθεί αίτηση για τη χρηματοδότηση του έργου.
Η μελέτη εκπονείται σε δύο στάδια:
Στάδιο Ι: Κυκλοφοριακή Ανάλυση
Η κυκλοφοριακή ανάλυση στη βάση εφαρμογών του πολυτροπικού συγκοινωνιακού μοντέλου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης που διαθέτει ο Σύμβουλος, θα γίνει για δύο χρονικούς ορίζοντες 2010 και 2020 και για δύο σενάρια: χωρίς Μετρό (υφιστάμενο δίκτυο λεωφορείων) και με Μετρό (αναδιαρθρωμένο δίκτυο λεωφορείων με στόχο τη συμπληρωματικότητα και εξάλειψη ανταγωνιστικότητας με το Μετρό). Τα ελάχιστα βήματα εφαρμογής του μοντέλου αφορούν στην κατανομή στα μέσα (δημόσια, ιδιωτικά) – υπό-μέσα (μετρό, λεωφορείο) και στον καταμερισμό στα δίκτυα.
Βασικά αποτελέσματα της κυκλοφοριακής ανάλυσης είναι:
• Η κατανομή των μετακινήσεων ανά δημόσιο και ιδιωτικό μέσο
• Η επιβατική κίνηση στο μετρό
• Η επιβατική κίνηση στα λεωφορεία
• Ο εντοπισμός του τμήματος μεταξύ των σταθμών του μετρό με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση
• Τα οχηματοχιλιόμετρα των λεωφορείων και των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς
• Η εξοικονόμηση του χρόνου των χρηστών και του χρόνου διαδρομής των αστικών λεωφορείων εξαιτίας της λειτουργίας του μετρό.
Στάδιο ΙΙ: Οικονομική Ανάλυση
Η οικονομική αξιολόγηση του έργου περιλαμβάνει τη μελέτη κόστους – ωφελειών και τη χρηματοοικονομική ανάλυση. Βασικά αποτελέσματα της οικονομικής ανάλυσης είναι ο υπολογισμός δεικτών κοινωνικοοικονομικής ανάλυσης (NPV, BCR, IRR) με βάση τα επιμέρους στοιχεία οφέλους και κόστους, καθώς και χρηματο-οικονομικοί δείκτες στη βάση των εσόδων και δαπανών κατασκευής – λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Για τα παραπάνω θα γίνουν οι σχετικές αναλύσεις ευαισθησίας.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Κυκλοφοριακή ανάλυση με χρήση του συγκοινωνιακού μοντέλου του Π.Σ.Θ. για δύο χρονικούς ορίζοντες και δύο σενάρια (με και χωρίς μετρό)
– Μελέτη κόστους – οφέλους
– Χρηματοοικονομική ανάλυση