Στρατηγικό σχέδιο συγκοινωνιακής υποδομής, φιλικής προς το περιβάλλον, στη Βουδαπέστη – BETS

Στρατηγικό σχέδιο συγκοινωνιακής υποδομής, φιλικής προς το περιβάλλον, στη Βουδαπέστη – BETS

BETS

Πελάτης: DG Ι, Πρόγραμμα PHARE No. 604/91

Διάρκεια: Μάιος 1993 – Φεβρουάριος 1995

Η μελέτη BETS, που ανατέθηκε από το πρόγραμμα PHARE αφορά τον στρατηγικό σχεδιασμό του συγκοινωνιακού συστήματος της Βουδαπέστης. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη των μαθηματικών προτύπων πρόβλεψης της κυκλοφορίας και την εφαρμογή των μαθηματικών προτύπων εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων εναλλακτικών σεναρίων λειτουργίας του συγκοινωνιακού δικτύου.
Για τους σκοπούς της μελέτης έχει διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανάλυσης, που στηρίζεται σε εφαρμογές γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS). Το σύστημα αυτό λειτουργεί σε περιβάλλον ηλεκτρονικού υπολογιστή, το οποίο μετατρέπει και μεταφέρει δεδομένα και αποτελέσματα μεταξύ τριών λογισμικών πακέτων του ARCINFO (λογισμικό GIS), EMME/2 (λογισμικό πρόβλεψης μετακινήσεων και καταμερισμού των φόρτων στο δίκτυο) και PAL (μαθηματικό μοντέλο υπολογισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της συγκέντρωσής της).Το σύστημα αυτό αποτελεί ένα δυναμικό εργαλείο για την υποστήριξη της ανάπτυξης των εναλλακτικών σεναρίων της κυκλοφοριακής υποδομής, την πρόβλεψη της κυκλοφορίας, την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την διαδικασία επιλογής της βέλτιστης πολιτικής. Με βάση τα μαθηματικά πρότυπα κυκλοφορίας και περιβάλλοντος και την ολοκληρωμένη πλατφόρμα, σχεδιάστηκαν και δοκιμάστηκαν διάφορα σενάρια.
Ο υπολογισμός των κοινωνικοοικονομικών, κυκλοφοριακών, περιβαλλοντικών δεικτών των εναλλακτικών σεναρίων και η μεταξύ τους σύγκριση οδήγησαν στην επιλογή του σεναρίου και των επιμέρους έργων, τα οποία διευθετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ζήτηση για μετακίνηση στην πόλη, προστατεύοντας συγχρόνως το περιβάλλον. Παράλληλα σχεδιάστηκε ένα δίκτυο φιλικών προς το περιβάλλον συγκοινωνιακών συστημάτων, το οποίο περιλαμβάνει πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, καθιέρωση σχεδίων και πολιτικών στάθμευσης, καθώς επίσης και ένα ευρύτερο σχέδιο διαχείρισης της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων (φορτηγά οχήματα) στο οδικό δίκτυο του αστικού και περιαστικού ιστού.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Ανάλυση και μοντελοποίηση δικτύων
– Ανάπτυξη σεναρίων συγκοινωνιακής υποδομής
– Διαμόρφωση μοντέλων πρόβλεψης μετακινήσεων
– Διαχείριση εμπορευματικών μεταφορών
– Αξιολόγηση σεναρίων
– Εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων