Μελέτη Σκοπιμότητας για την Ανάπτυξη Συστήματος Συνδυασμένων Μεταφορών με την επωνυμία “Διάδρομος Αδριατικής – Ιονίου”

Μελέτη Σκοπιμότητας για την Ανάπτυξη Συστήματος Συνδυασμένων Μεταφορών με την επωνυμία “Διάδρομος Αδριατικής – Ιονίου”

adriatiki

Πελάτης: Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών

Διάρκεια: Ιανουάριος 2000 – Μάιος 2001

Στόχος της μελέτης είναι να διαμορφώσει και να αξιολογήσει – ιεραρχήσει συγκεκριμένες παρεμβάσεις και δέσμες μέτρων ώστε να καταστεί ο άξονας Αδριατικής – Ιονίου ένας αναβαθμισμένος άξονας σύγχρονων συνδυασμένων μεταφορών (εμπορευματικών και επιβατικών) και ένα πραγματικά άρτιο και πλήρως εξοπλισμένο τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών στη Ν.Α. Ευρώπη. Η μελέτη περιλαμβάνει την ανάλυση της μορφής και των χαρακτηριστικών της “ζήτησης” και “προσφοράς” πάνω στον υπό εξέταση άξονα, ώστε να διατυπωθούν προτάσεις για αναβάθμισή του μέσα από τη διαμόρφωση και αξιολόγηση εναλλακτικών στρατηγικών για την ανάπτυξη και διαχείριση του συστήματος των συνδυασμένων μεταφορών του Διαδρόμου Αδριατικής-Ιονίου. Μέσα από τις Στρατηγικές αυτές διατυπώνονται και οι απαιτούμενες επεμβάσεις και δράσεις που αφορούν μεταξύ άλλων :
• την εισαγωγή συγχρόνων μεθόδων διαχείρισης και λειτουργίας μεταφορικών μέσων και υποδομών,
• την εισαγωγή ασφαλών συστημάτων ελέγχου,
• τον εκσυγχρονισμό της λιμενικής υποδομής,
• τη δημιουργία σύγχρονων Κέντρων Εμπορευματικών Μεταφορών,
• την αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου,
• την προσαρμογή των τελωνειακών διαδικασιών στις νέες κοινοτικές συνθήκες και τη λειτουργία των ελληνικών λιμένων ως κοινοτικών πυλών,
• τις απαιτούμενες ενέργειες συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας.
Ο καθορισμός των αναγκαίων παρεμβάσεων στο διάδρομο Αδριατικής-Ιονίου γίνεται μετά από εκτενή ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, των περιορισμών και των προβλημάτων των λιμένων του Ιονίου και λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς εξελίξεις και τους κοινοτικούς στόχους. Πιο συγκεκριμένα τα συμπεράσματα του πιλοτικού σχεδίου PACT της Γενικής Διεύθυνσης DGVII για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην Αδριατική, την Ιταλική πρωτοβουλία GILDA, αλλά και τις εθνικές ανάγκες και προτεραιότητες.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Συλλογή στοιχείων για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
– Αποτίμηση των προβλημάτων και αδυναμιών του Διαδρόμου στην παρούσα κατάσταση
– Διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων
– Συμμετοχή στη διατύπωση τελικών προτάσεων και πολιτικών