Πελάτης: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: Μαιος 2000 – Ιούνιος 2000
Σκοπός του έργου είναι η βελτιστοποίηση της Διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας, με στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας, σε αστικές περιοχές.
Για να επιτύχει τους στόχους του το έργο DUMAS:
• αναπτύσσει μια μεθοδολογία η οποία θα μπορεί να εφαρμοστεί γενικά σε πόλεις με διαφορετικά συστήματα μεταφοράς, σε διαφορετικές χώρες για να επιδείξει πως τα επίπεδα της οδικής ασφάλειας μπορούν να βελτιωθούν σαν μέρος ενός πακέτου το οποίο αντιμετωπίζει ευρύτερους αντικειμενικούς παράγοντες στις αστικές περιοχές
• δημιουργεί το πλαίσιο για τον σχεδιασμό και την αποτίμηση της διαχείρισης της οδικής ασφάλειας σε αστικές περιοχές, που θα βασίζεται στην μεθοδολογία αυτή επιδεικνύει την εφαρμογή των στοιχείων της μεθοδολογίας σε επιλεγμένες πόλεις
Η ελληνική προσπάθεια, στο πλαίσιο του έργου, εξετάζει δύο ελληνικές πόλεις, την Λάρισα και την Κατερίνη. Στις πόλεις αυτές έγινε απογραφή των οδικών ατυχημάτων για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, και στη συνέχεια λήφθηκαν διάφορα μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας, με σκοπό να γίνει σύγκριση των επιπέδων της οδικής ασφάλειας, μετά την λήψη των μέτρων αυτών, έτσι ώστε να γίνει και η αποτίμηση τους, με γνώμονα την ασφάλεια.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Υπεύθυνη για την Ανάπτυξη του πλαισίου για την αποτίμηση, σε μακροκλίμακα και μικροκλίμακα, μεταξύ της διαχείρισης της κυκλοφορίας (περιλαμβάνοντας γεωμετρικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου) και των οδικών ατυχημάτων, σε επίπεδο πόλης αλλά και σε επίπεδο χώρας.