Πελάτης / Χρήστης: Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων Κύπρου – Τμήμα Δημοσίων Έργων
Έναρξη / Λήξη: Οκτώβριος 2010 – Νοέμβριος 2011
Περιγραφή:
Το έργο αφορά στο Σχεδιασμό του Συστήματος Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών της Κύπρου, με δίκτυο αναφοράς το Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο της Χώρας (TEN-T), έχοντας ως στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση της σύνδεσης των βασικών πόλεων της Χώρας (Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Αμμόχωστου και Πάφου) μεταξύ τους, της σύνδεσης των πόλεων αυτών με ειδικές χρήσεις γης (αεροδρόμια, λιμάνια, πανεπιστήμια κλπ.), αλλά και της σύνδεσης των ίδιων πόλεων με βασικούς τουριστικούς προορισμούς της Κύπρου, κάνοντας χρήση Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών.
Το έργο περιλαμβάνει τρεις Φάσεις εκπόνησης:
Α’ Φάση: Καταγραφή και ανάλυση των υφιστάμενων προσφερόμενων υπηρεσιών Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών στην περιοχή μελέτης (Διευρωπαϊκοί Άξονες της Κύπρου), η οποία περιλαμβάνει:
– Έρευνες υπεραστικών λεωφορείων (σταθμαρχείων, μετακινήσεων επιβατών, χρόνων διαδρομής, σημειακές μετρήσεις επιβατικού φόρτου)
– Απογραφή οδικού δικτύου
– Έρευνα λειτουργικών χαρακτηριστικών οδικού δικτύου (μετρήσεις φόρτου, σύνθεσης της κυκλοφορίας, στρεφουσών κινήσεων και χρόνων διαδρομής)
– Έρευνες χαρακτηριστικών των μετακινήσεων (έρευνα παρά την οδό, έρευνα χαρακτηριστικών των μετεπιβιβάσεων, έρευνα μετακινήσεων σε επιβατικούς τερματικούς σταθμούς, έρευνα δεδηλωμένης προτίμησης, έρευνα λειτουργίας των ταξί).
Β’ Φάση: Καταγραφή και ανάλυση των απόψεων των εμπλεκόμενων στο Σύστημα Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών φορέων και χρηστών, η οποία περιλαμβάνει:
– Καταγραφή όλων των φορέων – διαχειριστών που εμπλέκονται στην παροχή των υφιστάμενων υπηρεσιών Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών στην περιοχή μελέτης
– Καταγραφή και ανάλυση των απόψεων των παραπάνω φορέων σχετικά με το έργο που προσφέρουν, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τις προοπτικές / προτάσεις αναδιοργάνωσης του όλου συστήματος
– Καταγραφή των απόψεων όλων των υπολοίπων εμπλεκομένων φορέων στο Σύστημα Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών της Περιοχής Μελέτης, όπως είναι οι εταιρείες δημόσιων μεταφορών, η κεντρική διοίκηση του Υπουργείου, οι Δήμοι/ Κοινότητες, οι διοικήσεις των λιμένων, αεροδρομίων, μεγάλων εμπορικών κέντρων, καθώς και οι απλοί χρήστες των Δ.Σ.
Γ’ Φάση: Προτάσεις για το βέλτιστο σχεδιασμό του Συστήματος Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών στην περιοχή. Η συγκεκριμένη βάση περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες:
– Ανάπτυξη και προσαρμογή κατάλληλου συγκοινωνιακού προτύπου τεσσάρων σταδίων για την προσομοίωση της υφιστάμενης κατάστασης και των προτάσεων / σεναρίων
– Διαμόρφωση τουλάχιστον 2 εναλλακτικών σεναρίων για δύο χρονικούς ορίζοντες (2010 και 2020)
– Εκτίμηση του κόστους υλοποίησης των προτάσεων, της βιωσιμότητάς τους και προτάσεις για χρηματοδότηση της υλοποίησης και της λειτουργίας του προτεινόμενου συστήματος
– Προσδιορισμός και αξιολόγηση των επιπτώσεων των προτάσεων στην υποδομή, στην κυκλοφορία και στην ανάπτυξη της περιοχής μελέτης
– Προτάσεις για το βέλτιστο οργανωτικό, θεσμικό και νομικό πλαίσιο που θα πρέπει να διέπει τις υπεραστικές Δημόσιες Συγκοινωνίες της Κύπρου (εναλλακτικά σχήματα: ιδιωτικός τομέας, δημόσιος ή συνδυασμός των δύο).
– Συμμετοχή / υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής στη διαμόρφωση στρατηγικής επικοινωνίας με τους εμπλεκόμενους φορείς και τους χρήστες.
ο ρόλος της TRΕDIT
– Γενικό συντονισμό του έργου
– Καταγραφή και ανάλυση των υφιστάμενων προσφερόμενων υπηρεσιών Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών στην περιοχή μελέτης (Διευρωπαϊκοί Άξονες της Κύπρου)
– Έρευνες υπεραστικών λεωφορείων (σταθμαρχείων, μετακινήσεων επιβατών, χρόνων διαδρομής, σημειακές μετρήσεις επιβατικού φόρτου)
– Απογραφή οδικού δικτύου
– Έρευνα λειτουργικών χαρακτηριστικών οδικού δικτύου (μετρήσεις φόρτου, σύνθεσης της κυκλοφορίας, στρεφουσών κινήσεων και χρόνων διαδρομής)
– Έρευνες χαρακτηριστικών των μετακινήσεων (έρευνα παρά την οδό, έρευνα χαρακτηριστικών των μετεπιβιβάσεων, έρευνα μετακινήσεων σε επιβατικούς τερματικούς σταθμούς, έρευνα δεδηλωμένης προτίμησης, έρευνα λειτουργίας των ταξί)
– Συμμετοχή στη διαμόρφωση και αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων για το βέλτιστο σχεδιασμό του Συστήματος Υπεραστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών στην περιοχή μελέτης