Τεχνικο-Οικονομική μελέτη και υλοποίηση πιλοτικής εφαρμογής για την ένταξη του VTMIS στο ευρύτερο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Μεταφορών

Τεχνικο-Οικονομική μελέτη και υλοποίηση πιλοτικής εφαρμογής για την ένταξη του VTMIS στο ευρύτερο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Μεταφορών

vtms1

Πελάτης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Διάρκεια: Αύγουστος 2003 – Απρίλιος 2004

Βασικό στοιχείο της προσέγγισης αποτελεί η θεώρηση των τριών βασικών συνιστωσών του έργου σε στενή σύνδεση και συνεργασία μεταξύ τους, και συγκεκριμένα:
– των λειτουργιών
– της οργανωτικής δομής
– των πληροφοριακών συστημάτων και της τεχνολογίας
σε συνάρτηση με τις στρατηγικές επιλογές και στόχους του ΥΕΝ καθώς και με παράγοντες του ευρύτερου περιβάλλοντος λειτουργίας του (εξωτερικοί φορείς, θεσμικό πλαίσιο, κ.λ.π.)
Στο πλαίσιο της οικονομο-τεχνικής μελέτης, οι συνιστώσες αυτές αναλύονται και αξιολογούνται λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της αγοράς, τη διεθνή εμπειρία και τις βέλτιστες πρακτικές, τις τάσεις στον τομέα των θαλάσσιων και συνδυασμένων μεταφορών καθώς και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από διάφορες πρωτοβουλίες στο χώρο (ανάπτυξη εθνικού VTMIS), καθώς και από τις νέες τεχνολογίες. Οι απαραίτητες συνδυασμένες παρεμβάσεις και βελτιωτικές δράσεις των συνιστωσών αυτών προσδιορίζονται ως ακολούθως: εξετάζεται η βιωσιμότητα του συστήματος και η δυνατότητα αυτό-χρηματοδότησής του, προσδιορίζονται και αναλύονται τα λειτουργικά και τεχνικά του χαρακτηριστικά καθώς επίσης και οι απαραίτητες αλλαγές στην οργάνωση, λειτουργία και το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.
Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση και η αρμονική σύνδεση των συνιστωσών αυτών και η υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση και διασφάλιση ποιότητας του έργου, τη στενή συνεργασία με τα στελέχη του ΥΕΝ και τη συνεχή μεταφορά τεχνογνωσίας, εξασφαλίζουν την υλοποιησιμότητα της μελέτης.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Καταγραφή και αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης
– Τεχνικο-Οικονομική μελέτη
– Λειτουργικές απαιτήσεις
– Τεχνικές προδιαγραφές
– Σχεδιασμός και αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής