Πελάτης: Ευρωπαϊκή Ένωση
Διάρκεια: Μάιος 2007 – Ιούνιος 2010
Ο κύριος στόχος του έργου MOSES, είναι να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα δράσης που να καθιερώνει τα λεπτομερή κριτήρια και τους όρους για ένα καινοτόμο Ευρωπαϊκό δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της θάλασσας (MoS) ως τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (TEN-T). Σήμερα οι ακτοπλοϊκές και οι συνδυασμένες μεταφορές έχουν ένα μερίδιο αγοράς της ευρωπαϊκής μεταφοράς 43% και 9% αντίστοιχα. Υπάρχει ακόμα άφθονη δυνατότητα επέκτασης και ανάπτυξης για αυτούς τους πιο ευνοϊκούς για το περιβάλλον τρόπους μεταφορών και το ζητούμενο είναι πώς να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς τους σημαντικά, έτσι ώστε οι στόχοι της ΕΕ να μπορούν να επιτευχθούν μέσω της αναθεωρημένης Λευκής Βίβλου των Μεταφορών.
Το MOSES θα αναπτύξει ένα λειτουργικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι αποτελεσματικοί «θαλάσσιοι αυτοκινητόδρομοι» MoS μπορεί να καθιερωθούν επιτυχώς και να προαχθούν. Μέσα στο πλαίσιο αυτό θα ενταχθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, π.χ. Οι συμμετέχοντες λιμένες & οι λιμενικές υπηρεσίες, οι μεταφορείς σκαφών, οι μεταφορείς φορτηγών, οι διευθυντές δικτύων, οι εξαγωγείς/ εισαγωγείς και οι περιφερειακές κυβερνήσεις, ώστε να μπορούν να έχουν ευεργετική συμμετοχή και υποχρέωση. Το MOSES θα περιλάβει επίσης τις συστάσεις πολιτικής για να επιτύχει μια επιτυχή εφαρμογή.
Ο ρόλος της TREDIT:
Συν-υπεύθυνοι στον πιλότο 3 – Συμμετοχή στα πακέτα εργασίας:
– 14 Απολογισμός – 21 Προτάσεις για ενοποιημένες συνδυασμένες υπηρεσίες Θαλάσσιων Αυτοκινητοδρόμων – 23 Πληροφοριακός σχεδιασμός και νέες τεχνολογίες – 24 Ενδοχώρα και διανομή σε σχέση με τερματικούς σταθμούς – 26 Μελλοντικά σενάρια για διανομή και εφοδιαστική αλυσίδα – 31 Ανάλυση κενών – 32 Επιχειρησιακή αναδιοργάνωση σε σχέση με θαλάσσιες μεταφορές και τερματικούς σταθμούς – 33 Αναδιοργάνωση διανομής στην ενδοχώρα – 34 Υλοποίηση και παρακολούθηση αναδιοργανωμένων λειτουργικών – 41 Επαλήθευση του πλαισίου του MOSES – 43 Ανάπτυξη και ενοποίηση πολιτικών