Διάρκεια: Ιανουάριος 2004 – Δεκέμβριος 2005
Το παρόν έργο σκοπεύει στο σχεδιασμό και ανάπτυξη λύσεων τηλεματικής με τη χρήση εξελιγμένων τεχνολογιών για την αυτόματη παρακολούθηση φορτίων/οχημάτων στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Οργανισμού Σιδηρο-δρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και του Οργανισμού Λιμέ-να Ηρακλείου (ΟΛΗ) και οι οποίοι αποτελούν σημαντικούς εκπροσώπους του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα.
Στον ΟΣΕ το προτεινόμενο ολοκληρωμένο σύστημα θα αναπτύξει ένα σύστημα ηλεκτρονικού επιχειρείν για την ηλεκτρονική επικοινωνία του Οργανισμού με τους πελάτες του, την παροχή λειτουργιών σχεδιασμού συρμών που θα είναι προσβάσιμες μέσω Internet και τέλος ένα εξελιγμένο σύστημα ανίχνευσης θέσης με χρήση τεχνολογιών GPS/GPRS για τη παροχή πληροφοριών θέσης και έλεγχο του συρμού σε πραγματικό χρόνο. Η επικοινωνιακή πλατφόρμα θα διευκολύνει τη συνεργασία με τους εταίρους που συμμετέχουν στη μεταφορική αλυσίδα (πχ ΟΛΘ) αλλά και τη διάχυση πληροφοριών στους πελάτες που αφορούν την κατάσταση και πρόοδο των αποστολών που τους αφορούν. Για τον ΟΛΘ μία σειρά από αισθητήρες διαφορετικών τεχνολογιών θα εγκατασταθούν σε κομβικά σημεία διαχείρισης για την αυτόματη παρακολούθηση των εμπορευματοκιβωτιών. Συγκεκριμένα τεχνολογία αναγνώρισης χαρα-κτήρων(OCR), πομποδέκτες και τεχνολογία ραδιοκυμάτων καθώς και διαφορικό σύστημα εντοπισμού θέσεων (DGPS) θα εγκατασταθούν, στον εξοπλισμό διαχείρισης Ε/Κ (straddle carriers και Transtainer) και θα αποτελέσουν το βασικό εξοπλισμό υλοποίησης του συστήματος παρακο-λούθησης. Με τη χρήση υπαρχόντων υποδομών μηχανογράφησης του ΟΛΘ, θα παρέχονται πληρο-φορίες για την κατάσταση του χώρου στοιβασίας μέσω Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών στο Internet που θα αποτελέσουν τη βάση για την ολοκληρωμένη πληροφόρηση αναφορικά με τη φυσική και διοικητική κατάσταση των Ε/Κ.
Στον ΟΛΗ θα αναπτυχθεί ένα δικτυακός χώρος που θα επιτρέπει τη δυναμική επικοινωνία των εξωτερικών εταίρων και πελατών του λιμένα με στόχο την ηλεκτρονική συνεργασία και παροχή από τον Οργανισμό ενημέρωσης σχετικά με την πορεία των ασυνόδευτων φορτίων. Επιπλέον θα αναπτυχθεί ένα ευφυές σύστημα συντονισμού των εσωτερικών λειτουργιών logistics του λιμένα για τον έλεγχο και τη βελτιστοποίηση των ενεργειών που απαιτούνται για τη φυσική και διοικητική μέριμνα όλων των μονάδων συνδυασμένης μεταφοράς. Η καταχώρηση των ενεργειών που λαμβάνουν χώρα μέσα στον τερματικό σταθμό θα γίνεται με τη χρήση τεχνολογίας ραδιοκυμάτων
Ο ρόλος της TREDIT:
– Σχεδιασμός συστήματος
– Ανάπτυξη συστήματος