Ολοκληρωμένο σύστημα έλεγχου ποιότητας των παρεχόμενων επιβατικών υπηρεσιών του ΟΑΣΑ

Ολοκληρωμένο σύστημα έλεγχου ποιότητας των παρεχόμενων επιβατικών υπηρεσιών του ΟΑΣΑ

oasa

Πελάτης: ΕΚΕΤΑ / ΙΜΕΤ

Διάρκεια: Οκτώβριος 2003 – Φεβρουάριος 2004

Tο έργο περιλαμβάνει μια έρευνα καταγραφής και αξιολόγησης μιας σειράς δεικτών ποιότητας, με στόχο την υποστήριξη του ΟΑΣΑ στη διαδικασία παρακολούθησης και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει στο επιβατικό κοινό. Η υλοποίηση των παραπάνω θα πραγματοποιηθεί σε τρία στάδια:
Στάδιο 1: Την άμεση ποσοτικοποίηση δεικτών ποιότητας που είναι κοινά αποδεκτοί και μετρίσιμοι για όλες τις ΕΦΣΕ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ).
Στάδιο 2: Το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Παρακολούθησης και Αξιολόγησης της Ποιότητας των Παρεχό-μενων Επιβατικών Υπηρεσιών του Οργανισμού.
Στάδιο 3: Τη στήριξη του Οργανισμού στην οργάνωση των βέλτιστων διαδικασιών για τη συλλογή και τήρηση των απαραίτητων δεδομένων που εμπλέκονται στην ποσοτικο-ποίηση των δεικτών του Ολοκληρωμένου Συστήματος και συνεπώς στην ευέλικτη «συντήρηση» της διαδικασίας ελέγχου ποιότητας στο μέλλον.
Το πρώτο στάδιο του ερευνητικού έργου, το οποίο ξεκίνησε από τον Ιούνιο του 2003, περιλαμβάνει την ποσοτικοποίηση των παρακάτω δεικτών:
• Αξιοπιστία υπηρεσίας:
• Ακρίβεια τήρησης χρονοπρογραμματισμού
• Καθαριότητα:
• Ευκολία αγοράς και ακύρωσης εισιτηρίων
• Μέση ταχύτητα λεωφορείων και τρόλλεϋ
• Αποδοτικότητα λεωφορειολωρίδων
Για τον υπολογισμό των δεικτών η ομάδα έργου του σε συνεχή συνεργασία με στελέχη του ΟΑΣΑ, πραγματοποίησε τα εξής:
• Σχεδίασε τις απαιτούμενες εργασίες για τη συλλογή των δεδομένων (πλάνο μετρήσεων και κινητοποίηση συνεργείων).
• Διαμόρφωσε τη Μεθοδολογία υπολογισμού των δεικτών, η οποία περιλαμβάνει την αναλυτική περιγραφή των δεικτών και τη διαδικασία υπολογισμού τους (μαθηματικές διατυπώσεις).
• Παρήγαγε τα απαιτούμενα ερωτηματολόγια και έντυπα καταγραφής/συλλογής των στοιχείων στο πεδίο.
• Ανέπτυξε μια εμπεριστατωμένη Σχεσιακή Βάση Δεδομένων για την καταχώρηση των πρωτογενών στοιχείων, ανάλυση των δεδομένων και ποσοτικοποίηση των δεικτών.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Ποσοτικοποίηση δεικτών ποιότητας που είναι κοινά αποδεκτοί και μετρήσιμοι για όλες τις ΕΦΣΕ (ΕΘΕΛ, ΗΠΑΠ και ΗΣΑΠ)
– Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Παρακολούθησης και Αξιολόγησης της Ποιότητας
– Στήριξη του ΟΑΣΑ στην οργάνωση των βέλτιστων διαδικασιών για τη συλλογή και τήρηση των απαραίτητων δεδομένων που εμπλέκονται στην ποσοτικοποίηση των δεικτών και συνεπώς στην ευέλικτη «συντήρηση» της διαδικασίας ελέγχου ποιότητας στο μέλλον