Μελέτη σκοπιμότητας στο σιδηροδρομικό άξονα Κάντζα – Λαύριο

Μελέτη σκοπιμότητας στο σιδηροδρομικό άξονα Κάντζα – Λαύριο

kantza

Πελάτης: Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος

Διάρκεια: Δεκέμβριος 1996 – Δεκέμβριος 1997

Της παρούσας μελέτης προηγήθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη που στα πλαίσιά της περιλαμβάνονταν οι προβλέψεις επιβατικής κίνησης για το έτος στόχο 2015, πολυκριτηριακή ποιοτική αξιολόγηση τεσσάρων εναλλακτικών λύσεων χάραξης – λειτουργίας της Σ/Γ ΚΑΤΖΑΣ ΛΑΥΡΙΟΥ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΠΑΤΩΝ, καθώς και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά.
Αντικείμενο της μελέτης σκοπιμότητας, ήταν η οικονομοτεχνική ανάλυση της επικρατέστερης λύσης, καθώς και η διαμόρφωση νέων προβλέψεων επιβατικής κίνησης και εξειδίκευση με βάση τα νέα στοιχεία, εξαιτίας της αλλαγής του έτους στόχου της και της τμηματικής υλοποίησης της σύνδεσης. Με τον τρόπο αυτό έγινε δυνατή η ποσοτικοποίηση των απαραίτητων μεγεθών για την εγκεκριμένη χάραξη που τροφοδότησαν, τόσο τη μελέτη της οικονομικής σκοπιμότητας του έργου, όσο και για τη μελέτη ανάλυσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η οικονομική ανάλυση πραγματοποιήθηκε υπολογίζοντας αρχικά το συνολικό κοινωνικό όφελος το οποίο θα προκύψει από τη χρησιμοποίηση του παρόντος δικτύου και στα πλαίσια αυτά χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά σενάρια ανάλογα με τους κυκλοφοριακούς φόρτους. Η αξιολόγηση της επένδυσης έγινε με τα κριτήρια της Καθαρής Παρούσας Αξίας και του Εσωτερικού Συντελεστή Αποδοτικότητας. Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα η ΚΠΑ του σχεδίου είναι θετική, ανερχόμενη στο ύψος των 32,926 εκατ. δρ., γεγονός που τονίζει την βιωσιμότητα της επένδυσης και την αποδοτικότητά της.
Aυτό το γεγονός επιβεβαιώνεται και από την ανάλυση της ευαισθησίας της ΚΠΑ, η οποία παραμένει θετική για κάθε μεταβολή του κομίστρου, του επιτοκίου προεξόφλησης όσο και του συνολικού κόστους επένδυσης.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Την παρουσίαση των νέων προβλέψεων επιβατικής κίνησης για τα έτη στόχους 2005 και 2010 στα τμήματα της χάραξης που λειτουργούν σε κάθε φάση λειτουργίας
– Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής και τα κόστη της κατηγορίας αυτής, όπως προκύπτουν με βάση την τελευταία κυκλοφοριακή θεώρηση
– Την μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και τα αποτελέσματα της οικονομοτεχνικής αξιολόγησης του έργου για τα έτη στόχους