Σχεδιασμός δικτύου εξυπηρέτησης με μέσα μαζικής μεταφοράς των νέων Καποδιστριακών Δήμων του Νομού Θεσσαλονίκης που δεν εξυπηρετούνται από τον ΟΑΣΘ

Σχεδιασμός δικτύου εξυπηρέτησης με μέσα μαζικής μεταφοράς των νέων Καποδιστριακών Δήμων του Νομού Θεσσαλονίκης που δεν εξυπηρετούνται από τον ΟΑΣΘ

kapodistriako

Πελάτης: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Διάρκεια: Αύγουστος 2000 – Οκτώβριος 2000

Αντικείμενο της μελέτης ήταν ο προσδιορισμός των αναγκών ενδοδημοτικών και διαδημοτικών συγκοινωνιών των εικοσιτεσσάρων (24) νέων Καποδιστριακών Δήμων του Νομού Θεσσαλονίκης οι οποίοι στην υφιστάμενη κατάσταση δεν εξυπηρετούνται από τον ΟΑΣΘ. Οι ανάγκες αυτές αφορούν κυρίως μετακινήσεις του πληθυσμού με σκοπό μετακίνησης την εργασία, την εκπαίδευση, τη διεκπεραίωση προσωπικών υποθέσεων (διοίκηση, υπηρεσίες), την αναψυχή, τις αγορές κ.α. με άκρα μετακινήσεων (προέλευση προορισμός) μεταξύ των Δήμων (ή εντός του κάθε Δήμου) όσο και στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ). Η μελέτη πρότεινε το σχεδιασμό ενός νέου δικτύου λεωφορειακών γραμμών (κορμού και τοπικών γραμμών) για την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών του Νομού Θεσσαλονίκης.
Για τα νέα αυτά δρομολόγια υπολογίσθηκαν οι βέλτιστες συχνότητες δρομολόγησης των λεωφορείων βασιζόμενες σε δύο κριτήρια:
α) τη βέλτιστη εξυπηρέτηση της υφιστάμενης και μελλοντικής επιβατικής ζήτησης και
β) την οικονομικότητα του Φορέα εκτέλεσης του επιβατικού έργου.
Κύριος στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός συστήματος Δημοσίων Αστικών Συγκοινωνιών (Δ.Α.Σ) που θα λειτουργεί με τη βέλτιστη λειτουργική αποτελεσματικότητα τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους Φορείς (ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ). Ένας ακόμη βασικός στόχος της μελέτης ήταν η επίτευξη στο μέγιστο δυνατό βαθμό του κοινωνικού έργου που οφείλουν να επιτελούν οι Δ.Α.Σ εξασφαλίζοντας στον πληθυσμό προσιτότητα και κινητικότητα προς διάφορες περιοχές.
Το προτεινόμενο «μεταφορικό έργο» προς-διορίσθηκε και κοστολογήθηκε αναλυτικά, προκει-μένου να είναι δυνατός ο υπολογισμός των αντισταθμιστικών καταβολών (χρηματικών ενισχύ-σεων) που θα πρέπει να καταβάλλονται στους φορείς εκτέλεσης της συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ) ανά-λογα με τα σενάρια προβλεπόμενου επιβατικού έργου και τα σενάρια τιμολογιακής πολιτικής.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Προσδιορισμός της σημερινής και μελλοντικής επιβατικής ζήτησης για ενδοδημοτικές και διαδημοτικές μετακινήσεις σε επίπεδο Νομού Θεσσαλονίκης.
– Σχεδιασμός του νέου δικτύου λεωφορειακών γραμμών
– Προσδιορισμός των νέων συχνοτήτων δρομολόγησης των λεωφορείων
– Οικονομική κοστολόγηση του έργου και υπολογισμός των απαιτούμενων αντισταθμιστικών καταβολών μεταξύ διαφόρων εφικτών σεναρίων για τους Φορείς εκτέλεσης του νέου επιβατικού έργου