Διάρκεια: Ιούλιος 2003 – Σεπτέμβριος 2003
Στόχος της μελέτης είναι η εξέταση της σκοπιμότητας κατασκευής νέας σιδηροδρομικής υποδομής στη δυτική Ελλάδα με κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια. Πιο συγκεκριμένα η εξεταζόμενη σιδηροδρομική υποδομή συνδέει τα τμήματα: Ηγουμενίτσα Ιωάννινα Καλαμπάκα Κοζάνη (Τμήμα Α) και Ιωάννινα Ρίο (Τμήμα Β). Η συγκεκριμένη ανάπτυξη της μεταφορικής υποδομής μελετάται στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας σύγχρονης και λειτουργικής «πύλης» συνδυασμένων μεταφορών στη ΝΑ Ευρώπη, η οποία θα διευκολύνει την πρόσβαση στις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Η μελέτη αξιολογεί όλες τις προηγούμενες σχετικές μελέτες και λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια αξιολόγησης που τέθηκαν από το HLG για την αποτίμηση της σπουδαιότητας του έργου, εξετάζει:
– την εκτίμηση του κόστους που αφορά στην κατασκευή και λειτουργία της απαραίτητης σιδηροδρομικής και
– λιμενικής υποδομής, λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες τεχνικές μελέτες και την εμπειρία του ΟΣΕ όσον αφορά το κατασκευαστικό κόστος.
– την οριστικοποίηση των προβλέψεων της επιβατικής και εμπορευματικής μεταφορικής ζήτησης, για τις ροές εσωτερικού, εξωτερικού και transit τις οποίες θα εξυπηρετεί η «πύλη» και στην κατανομή των φόρτων στα επιμέρους τμήματα της υποδομής για την περίοδο
– μετά το χρονικό ορίζοντα 2015, οπότε και θα λειτουργεί πλήρως η προτεινόμενη «πύλη» συνδυασμένων μεταφορών.
– τον υπολογισμό των οικονομικών ωφελειών για την περίοδο λειτουργίας της εξεταζόμενης υποδομής.
– την εκτίμηση των κοινωνικών ωφελειών που απορρέουν από την υλοποίηση του έργου και τα οποία σχετίζονται κυρίως με το εξωτερικό κόστος μεταφοράς, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις επιπτώσεις στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Πρόβλεψη επιβατικών ροών στο Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα της Ελλάδας ανά τμήμα και συνολικά για Διεθνείς και Εθνικές Μεταφορές Επιβατών