Πελάτης: Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας – Λιμενικό Ταμείο Νομού Μαγνησίας
Διάρκεια: Σεπτέμβριος 1997 – Μάρτιος 1998
Αντικείμενο του έργου ήταν η διερεύνηση και ανάλυση στοιχείων που αφορούν τη λειτουργία του λιμένος Βόλου, ο προσδιορισμός των γεωγραφικών περιοχών και προϊόντων που βρίσκονται στην περιοχή επιρροής του, και η διερεύνηση του βαθμού ελκυστικότητας του λιμένος για τη μορφοποίηση πιθανών μελλοντικών αγορών.
Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνεται επίσης η διερεύνηση τρόπων προσέλκυσης νέων φορτίων και η διατύπωση τεχνικών προτάσεων για τις απαραίτητες θεσμικές και επενδυτικές πρωτοβουλίες έτσι ώστε να είναι σε θέση το Λιμενικό Ταμείο Νομού Μαγνησίας να ανταπεξέλθει σε μια μελλοντική κατάσταση ικανοποιητικά και προσοδοφόρα. Το Έργο είχε διάρκεια 10 μήνες. Τα κυριότερα ”εργαλεία” της έρευνας για τη διαμόρφωση πλήρων και επιστημονικά τεκμηριωμένων προτάσεων περιελάμβαναν μεταξύ των άλλων την έρευνα ερωτηματολογίων μεταξύ των χρηστών του λιμένος, την ανάλυση SWOT και την διερεύνηση των χαρακτηριστικών των ανταγωνιστικών λιμένων. Τμήμα της έρευνας που αφορούσε τη διερεύνηση των προτιμήσεων των χρηστών έγινε σε συνεργασία με το Διεθνές Ερευνητικό Κέντρο Ανατολικής Μεσογείου για τις Μεταφορές (ΔΕΚΑΜΜ).
Τα βασικότερα από τα αποτελέσματα του Ερευνητικού Έργου, ήταν ο καθορισμός των απαιτούμενων βελτιώσεων του Λιμένα Βόλου μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις και ο προσδιορισμός των απαιτούμενων αλλαγών στο θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο που διέπει τον Λιμένα Βόλου.
Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια του Έργου δόθηκε έμφαση στη διαμόρφωση προτάσεων που αφορούν τα παρακάτω θέματα:
• Ίδρυση σταθμού εμπορευματικών μεταφορών
• Σύναψη ειδικών συμφωνιών με μεγάλους πελάτες
• Μελλοντική εξειδίκευση του Λιμένα Βόλου σε κάποια είδη φορτίων.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Διερεύνηση και ο καθορισμός της δυνητικής αγοράς του Λιμένα
– Διαμόρφωση προτάσεων για το marketing του Λιμένα Βόλου