Πελάτης: Δήμος Αμπελοκήπων – Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: Μαιος 1996
Η μελέτη ολοκληρώθηκε σε δύο Φάσεις που αντιστοιχούσαν: α) στην ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και την διαμόρφωση προκαταρκτικών προτάσεων πολιτικής στάθμευσης (Α’ Φάση), και β) στην τελική διαμόρφωση των προτάσεων με βάση τις παρατηρήσεις του Δήμου Αμπελοκήπων και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης (Β’ Φάση).
Αντικείμενο της μελέτης ήταν η εκπόνηση μιας μελέτης ανάπτυξης στρατηγικού σχεδίου για την πολιτική στάθμευσης στην περιοχή του Δήμου Αμπελοκήπων.
Η μελέτη ολοκληρώθηκε με τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προτάσεων πολιτικής διαχείρισης της στάθμευσης (βραχυπρόθεσμη και μεσο-μακροπρόθεσμη πολιτική). Οι προτάσεις βασίστηκαν στα πολεοδομικά δεδομένα της περιοχής (π.χ χρήσεις γης, πληθυσμιακά στοιχεία) και στα αποτελέσματα ερευνών στάθμευσης. Στα πλαίσια της μελέτης παρουσιάσθηκε επίσης οικονομοτεχνική ανάλυση ενός υπογείου σταθμού αυτοκινήτων στην κεντρική περιοχή (προτεινόμενος από τη μελέτη), με γενικά στοιχεία για τα συστήματα ελέγχου στάθμευσης καθώς και οι επιπτώσεις από τη λειτουργία του σταθμού στην ευρύτερης περιοχής.
Eπικαιροποίηση των στοιχείων προσφοράς και σήμανσης στάθμευσης που περιλαμβάνονταν στην κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου που εκπονήθηκε την περίοδο 1992-93. Όλα τα στοιχεία που αφορούν την παρά την οδό και εκτός οδού στάθμευση στην υφιστάμενη κατάσταση καθώς και την σήμανση απεικονίσθηκαν κατάλληλα σε ψηφιακά υπόβαθρα. Επίσης περιελάμβανε την εκτίμηση της ζήτησης και των χαρακτηριστικών στάθμευσης ανά περιοχή του Δήμου, την σύγκριση της ζήτησης στάθμευσης με τα μεγέθη της προσφοράς σε επίπεδο συνοικίας και τον υπολογισμό των δεικτών εναλλαγής στάθμευσης σε επιλεγμένες διαδρομές εναλλαγής.
Περιελάμβανε ακόμη τον συσχετισμό των βασικών χαρακτηριστικών της στάθμευσης με τις υφιστάμενες και μελλοντικές χρήσεις γης στην περιοχή, την αναγνώριση των διαθέσιμων οικοπέδων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σαν χώροι στάθμευσης, την ιεράρχηση τους και την κατασκευή των σχεδίων διαμόρφωσης τους, και την διεξαγωγή έρευνας ερωτηματολογίου για κατοίκους, εργαζόμενους και επισκέπτες της περιοχής.