Πελάτης: Oργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.)
Διάρκεια: Μάρτιος 2000 – Αύγουστος 2001
Η εφαρμογή προηγμένων συστημάτων αυτόματου εντοπισμού οχημάτων και διαχείρισης στόλου, μπορεί να δώσει την δυνατότητα στον ΟΑΣΘ να αναδιαρθρώσει την οργάνωση του μεταφορικού του έργου, και να αποτρέψει τη διαρροή επιβατών προς τα ανταγωνιστικά μέσα μεταφοράς. Όπως έχει αποδειχθεί από ανάλογες εφαρμογές η αξιόπιστη και ’πραγματικού χρόνου’ πληροφόρηση για την θέση των οχημάτων βελτιστοποιεί την ποιότητα της προσφερόμενης μεταφορικής υπηρεσίας. Η δυναμική πληροφορία για την θέση του οχήματος μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση μιας σειράς εφαρμογών, όπως είναι η προτεραιότητα των οχημάτων δημοσίων συγκοινωνιών στους φωτεινούς σηματοδότες, η πληροφόρηση του επιβατικού κοινού κλπ. που θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για ακόμα υψηλότερη ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου. Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος ’Τηλεπικοι-νωνίες’ το οποίο αποτελεί αυτοτελές πρόγραμμα του Β’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, και το οποίο διαχειρίζεται το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας (ΥΠΕΘΟ), ο ΟΑΣΘ εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 50% του συνολικού προϋπολογισμού για την υλοποίηση πιλοτικής εφαρμογής συστήματος αυτόματου εντοπισμού οχημάτων και διαχείρισης στόλου λεωφορείων.
Η πιλοτική εφαρμογή περιλαμβάνει συνολικά 80 λεωφορεία τα οποία ανήκουν σε 4 λεωφορειακές γραμμές κορμού, τις γραμμές 3, 5, 6, και 27.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 198.500.000 δραχμές. Η προτεινόμενη τεχνολογία για τον αυτόματο εντοπισμό οχημάτων (AVL), βασίζεται σε τεχνολογία GPS. Το σύστημα AVL παρέχει στοιχεία πραγματικού χρόνου για τη θέση του οχήματος με ακρίβεια μεγαλύτερη των 15 μέτρων, ανεξάρτητα με το που βρίσκεται και με τι ταχύτητα κινείται. Η θέση του οχήματος (μαζί με άλλες πληροφορίες) μεταβιβάζεται στο κέντρο ελέγχου, μέσω ραδιο-επικοινωνίας δεδομένων, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα ευρύ πεδίο εφαρμογών. Το προτεινόμενο έργο επικεντρώνει το ενδιαφέρον του σε εφαρμογή παρακολούθησης του (εξοπλισμένου) στόλου.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Διαχείριση του έργου
– Τεχνικός Σύμβουλος
– Μελέτη σχεδιασμού και εφαρμογής του συστήματος αυτόματου εντοπισμού οχημάτων
– Μελέτη σχεδιασμού και εφαρμογής τηλεπικοινωνιακής υποδομής
– Μελέτη σχεδιασμού και εφαρμογής του συστήματος διαχείρισης στόλου – Επίβλεψη εργασιών του έργου και ενημέρωση ΟΑΣΘ για τυχόν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα
– Έρευνα αποδοχής του συστήματος από τους χρήστες
– Τεχνική αξιολόγηση του έργου
– Προετοιμασία γραπτών εκθέσεων, δικαιολογητικών και αναφορών του ΟΑΣΘ προς τον ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης του έργου, δηλαδή την ΕΛΑΝΕΤ