Συνεργασία των πόλεων πάνω σε νέα ηλεκτρονικά ρυθμιστικά εργαλεία – CONCERT

Συνεργασία των πόλεων πάνω σε νέα ηλεκτρονικά ρυθμιστικά εργαλεία – CONCERT

CONCERT

Πελάτης: EE, DG XIII ΑΤΤ

Διάρκεια: Δεκέμβριος 1997 – Μάιος 2000

Το βασικό ενδιαφέρον του έργου CONCERT επικεντρώθηκε στις πολιτικές που ακολουθούνται και τις εφαρμογές που αναπτύσσονται με στόχο τον περιορισμό και τη μείωση της ζήτησης για μετακίνηση με ΙΧ, κυρίως στα κέντρα των πόλεων. Το έργο είχε στόχο τη χρήση «έξυπνων» εργαλείων η οποία οδηγεί στη μετάβαση από τη χρήση των ΙΧ, στα μαζικά μέσα μεταφοράς και αποτέλεσε μια συντονισμένη Ευρωπαϊκή επίδειξη, βασισμένη σε πολλαπλές τοποθεσίες δοκιμών, η οποία μέτρησε την αποτελεσματικότατα διαφορετικών τεχνικών (κίνητρα τιμολόγησης, διαχείριση/περιορισμός στη χρήση οδών, πληροφόρηση των ταξιδιωτών). Η Θεσσαλονίκη είναι μια από τις οκτώ Ευρωπαϊκές πόλεις-πιλότους του έργου (οι υπόλοιπες είναι: Μπαρτσελόνα, Μπολώνια, Μπρίστολ, Δουβλίνο, Αννόβερο, Μασσαλία και Τρόντχαιμ). Στη Θεσσαλονίκη η πιλοτική εφαρμογή περιλάμβανε δύο εφαρμογές-εργαλεία για τη διαχείριση της ζήτησης, δηλαδή
α) τη Ζώνη Ελεγχόμενης Πρόσβασης για μια επιλεγμένη περιοχή του κέντρου της πόλης και
β) την υλοποίηση ενός εκτεταμένου συστήματος πληροφόρησης, το οποίο πληροφορεί, με διαρκή σύνδεση, τους κινούμενος προς το κέντρο της πόλης, σχετικά με τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης σε κεντρικά parking της πόλης, και τα επίπεδα της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στόχος του έργου αυτού ήταν παράλληλα και η αποτίμηση και αξιολόγηση των επιπτώσεων της υλοποίησης των εφαρμογών αυτών, στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, και η αποτελεσματικότητα τους στην προσπάθεια για μετατόπιση των μετακινούμενων προς τις Δημόσιες Συγκοινωνίες.
Το έργο CONCERT είχε ως αποτέλεσμα τη μόνιμη εγκατάσταση συστήματος πληροφόρησης των μετακινούμενων, το οποίο λειτουργεί στην Θεσσαλονίκη και το οποίο βασίζεται σε τρεις Πινακίδες Μεταβλητών Μηνυμάτων, εγκατεστημένες στις βασικές αρτηρίες που οδηγούν στο κέντρο της πόλης. Η διαχείριση της λειτουργίας γίνεται από το κέντρο ελέγχου του συστήματος, το οποίο έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί με τη βοήθεια εξειδικευμένου προσωπικού, και ο στόχος του συστήματος είναι, με τη μετάδοση των πληροφοριών, να αποτρέψει τη χρήση ΙΧ για τις μετακινήσεις μέσα στο κέντρο της πόλης, και να οδηγήσει τους μετακινούμενους στην χρήση των ΔΣ

Ο ρόλος της TREDIT:
– Ο τεχνικός συντονισμός του πιλότου της Θεσσαλονίκης
– Ο σχεδιασμός του συστήματος Πληροφόρησης των οδηγών και του συστήματος Ζώνης ελεγχόμενης πρόσβασης
– Εκτίμηση επιδράσεων και αξιολόγηση της εγκατάστασης οργάνων διαχείρισης της ζήτησης
– Μελέτη της αντίδρασης και της συμπεριφοράς των χρηστών των συστημάτων
– Μεταφορά και πρόβλεψη των Ευρωπαϊκών ωφελειών, από την υλοποίηση σε ευρεία κλίμακα.