Τεχνικός Σύμβουλος για τη διερεύνηση ανάπτυξης αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή.

Τεχνικός Σύμβουλος για τη διερεύνηση ανάπτυξης αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή.

Πελάτης / Χρήστης: Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Έναρξη / Λήξη: Μάιος 2011 – Αύγουστος 2011

Περιγραφή:

Το ιστορικό των ενεργειών για τη λειτουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας (Θ.Α.Σ.) στην πόλη της Θεσσαλονίκης, υποδεικνύει αβίαστα την «ωρίμανση» της σκοπιμότητας του έργου και της αποδοχής του από τους φορείς της πόλης, καθώς δεν υπάρχει επίσημος σχεδιασμός που να μην περιλαμβάνει ως προοπτική τη λειτουργία της Θ.Α.Σ.. Επίσης και το σύνολο σχεδόν των φορέων της πόλης (Σ.Ε.Σ, ΣΑΣΘ, ΟΡΘΕ, Δήμοι του ΠΣΘ, ΤΕΕ, Νομαρχία, Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, κινήσεις πολιτών, κα) συμφωνεί με την ιδέα της Θ.Α.Σ. και υποστηρίζει την εκτιμώμενη ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη ζώνη επιρροής της, ενώ οι όποιες αντιρρήσεις ή/και διαφορετικές απόψεις εστιάζονται στο κατάλληλο σχήμα υλοποίησης, στο χρονικό διάστημα υλοποίησής της και στις πιθανές συνδέσεις.

Αυτό που υλοποιείται με την παρούσα σύμβαση παροχής υπηρεσιών συμβούλου, είναι η επικαιροποίηση των υφιστάμενων στοιχείων – μελετών, με στόχο:
– τη διερεύνηση της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της Θ.Α.Σ. σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο σε ότι αφορά στη βασική διαδρομή (Δήμος Θερμαϊκού – Καλαμαριά – Κέντρο),
– τη διαμόρφωση σεναρίων μελλοντικών επεκτάσεων και νέων στάσεων, τόσο κατά μήκος της βασικής διαδρομής όσο και σε άλλες περιοχές του ΠΣΘ (π.χ. δυτική Θεσσαλονίκη) σε μεσο-μακροπρόθεσμο επίπεδο,
– τον προσδιορισμό της αναγκαίας υποδομής και του κόστους αυτής για την ανάπτυξη Θ.Α.Σ. στη βασική διαδρομή,
– τη διερεύνηση και τον προσδιορισμό των δυνητικών χρηματοδοτικών πηγών για την υποδομή και τη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των προϋποθέσεων για τη λειτουργία της Θ.Α.Σ. με χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων,
– τη διερεύνηση των προϋποθέσεων – απαιτήσεων για την ενσωμάτωση του νέου μέσου στον Μητροπολιτικό Φορέα Δημοσίων Συγκοινωνιών της πόλης και τη διατύπωση προτάσεων για αναγκαίες αλλαγές θεσμικού χαρακτήρα, εφόσον κριθεί σκόπιμο,
– και τέλος, τη συγγραφή των τευχών του Διεθνούς Διαγωνισμού για την προσέλκυση ιδιωτών στη Θ.Α.Σ. της βασικής διαδρομής,
λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία σχετικά με τις θαλάσσιες αστικές συγκοινωνίες και τις βέλτιστες πρακτικές σε διάφορες πόλεις του κόσμου.

Ο ρόλος της TREDIT:

– Διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας
– Προσομοίωση εναλλακτικών σεναρίων σε λογισμικό κυκλοφοριακού σχεδιασμού
– Εκτίμηση της επιβατικής κίνησης της Θ.Α.Σ.
– Διερεύνηση των προϋποθέσεων – απαιτήσεων για την ενσωμάτωση του νέου μέσου στον Μητροπολιτικό Φορέα Δημοσίων Συγκοινωνιών της πόλης
– Συγγραφή των τευχών του Διεθνούς
– Διαγωνισμού για την προσέλκυση ιδιωτών στη Θ.Α.Σ. της βασικής διαδρομής