Πελάτης: Δήμος Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: Ιούνιος 2007 – Οκτώβριος 2007
Η μελέτη αυτή εξελίχθηκε σε μία φάση, κατά την οποία οι διαγωνιζόμενοι που επιλέχθησαν εκπόνησαν προκαταρκτική μελέτη ανάπλασης της περιοχής της Νοτιοανατολικής Πύλης, εξετάζοντας ταυτόχρονα όλες τις πολεοδομικές, αρχιτεκτονικές, συγκοινωνιακές και περιβαλλοντικές συνιστώσες του θέματος, σε επίπεδο προσχεδίων και συνοδευτικών τεχνικών εκθέσεων και αναλύσεων.
Αντικείμενο της Μελέτης ήταν η σύνταξη προκαταρκτικής μελέτης αφενός για την ένταξη της εκτός σχεδίου έκτασης στο σχέδιο πόλεως και αφετέρου για την ανάπλαση της εντός σχεδίου περιοχής.
Οι στόχοι της μελέτης ήταν η ανάδειξη ενός master plan για το σύνολο της περιοχής που να συνδυάζει το στοιχείο του πρότυπου πολεοδομικού σχεδιασμού με αυτόν της προκαταρκτικής αρχιτεκτονικής προσέγγισης ενός έργου μεγάλης κλίμακας.. Επιπλέον, στόχος της μελέτης ήταν η συγκρότηση ενός γενικότερου πλαισίου ρυθμίσεων του χώρου που επιδιώκει τη σύζευξη του ιδιωτικού συμφέροντος και των δημοσίων πόρων έτσι ώστε να συνυπάρξουν βιώσιμες χρήσεις που θα αναζωογονήσουν την περιοχή, θα αξιοποιήσουν τα διατηρητέα κτίρια της κεραμοποιίας Αλλατίνη και θα αναπτύξουν το δημόσιο χώρο ως συνδετικό στοιχείο των ελεύθερων χώρων εντός της δομημένης περιοχής με την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος, έχοντας ως προαπαιτούμενο την λειτουργική σύνδεση της περιοχής μελέτης με τη γύρω περιοχή, την εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την επανασύνδεση του τεχνικού ιστού στην ευρύτερη περιοχή μελέτης και την οργάνωση του εσωτερικού και περιμετρικού κυκλοφοριακού δικτύου.
Ο ρόλος της TREDIT:
Διερεύνηση των απαιτούμενων – τοπικής και υπερτοπικής σημασίας – κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, με ενδεχόμενα εναλλακτικά σενάρια, για την εφαρμογή του βέλτιστου εφικτού τρόπου ανάπλασης με στόχο: – Τη σύνδεση της περιοχής με τον άμεσο / ευρύτερο περίγυρο – Τη διευθέτηση – και συσχετισμό – των προγραμματισμένων εξυπηρετήσεων των μέσων μαζικών μεταφορών – Την πρόταση για δημιουργία σταθμού / σταθμών εξυπηρέτησης επιβατών και την πρόβλεψη χώρου στάθμευσης ΙΧ με επαρκή αλλά και οικονομικά βιώσιμη δυνατότητα, ως έργων που υποστηρίζουν το συνδυασμό του ΜΕΤΡΟ με τη μη επιβαρυντική για τον αστικό ιστό χρήση του ΙΧ και των δημοσίων συγκοινωνιών – Το σχεδιασμό των κυκλοφοριακών αξόνων – Την οργάνωση και ιεράρχηση της κυκλοφορίας και στάθμευσης για την εξυπηρέτηση της περιοχής