Μελέτη σκοπιμότητας στον άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής (Ελληνοαλβανικά Σύνορα)

Μελέτη σκοπιμότητας στον άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής (Ελληνοαλβανικά Σύνορα)

siatista

Πελάτης: ΥΠΕΧΩΔΕ

Διάρκεια: Αύγουστος 1997 – Δεκέμβριος 1997

Η ανάθεση της μελέτης έγινε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ και την Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) στη Διευρωπαϊκή Ομάδα Συμβούλων, ώστε να εξεταστεί η σκοπιμότητα κατασκευής οδικού άξονα στην περιοχή.
Ο στόχος της κατασκευής του άξονα αυτού, έχει σκοπό την αναβάθμιση του οδικού δικτύου έτσι ώστε να δημιουργηθούν βελτιωμένες συνθήκες οδικών μεταφορών με αποτέλεσμα την οικονομική ενίσχυση. Ο άξονας θα αποτελέσει την σημαντικότερη εγκάρσια οδική σύνδεση της Ελλάδας με την Αλβανία και θα συνδεθεί με την αντίστοιχη μελλοντική οδική αρτηρία του Pojan Proger-Kapshtice. Επιπλέον ο άξονας αποτελεί μία από τις εγκάρσιες οδικές συνδέσεις της ΕΓΝΑΤΙΑΣ OΔΟΥ και θα παίξει σημαντικό ρόλο στην λειτουργία του έργου αυτού, αφού θα εξυπηρετεί Ελληνοαλβανικές και διεθνείς οδικές μεταφορές διαμέσου της Ελλάδας.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη μελέτη, βασίστηκαν σε προβλέψεις του κυκλοφοριακού φόρτου στον άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής και στα στοιχεία της οικονομικής ανάλυσης που προέκυψαν εξετάζοντας το συνολικό κοινωνικό όφελος, καθώς και το πιθανό κοινωνικό κόστος. Έτσι στη μελέτη παρουσιάστηκαν 8 διαφορετικοί επενδυτικοί συνδυασμοί και 3 διαφορετικά επενδυτικά σχήματα. Στη συνέχεια έγινε η αξιολόγηση της επένδυσης με τα κριτήρια της Καθαρής Παρούσας Αξίας και του Εσωτερικού Συντελεστή Επένδυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ΚΠΑ του σχεδίου είναι αρνητική για κάθε χρηματοδοτικό σενάριο, επενδυτικό συνδυασμό και επιτόκιο αναγωγής και ότι ο ΕΣΑ της επένδυσης είναι πολύ μικρός, γεγονός που καθιστά την επένδυση ως μη βιώσιμη.
Σημειώνεται ότι ο δρόμος καθίσταται ανταποδοτικός για ύψος επένδυσης χαμηλότερο από 25 δις δρχ. περίπου.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Εκτίμηση μεταφορικής ζήτησης
– Αξιολόγηση Επιπτώσεων
– Ανάλυση κόστους – οφέλους
– Λειτουργικά και γεωμετρικά χαρακτηριστικά υποδομής