Customer: Organization for Planning and Environmental Protection of Thessaloniki
Πελάτης: Οργανισμό Ρυθμιστικού και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσ/νίκης
Διάρκεια: Φεβρουάριος 1997 – Ιανούαριος 1999
Η Β΄ Φάση αποτελεί τη συνέχεια της Α΄ Φάσης του Ενιαίου Σχεδίου Στάθμευσης, η οποία επικεντρωνόταν στην αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης (Α΄ Διαμέρισμα). Ο βασικός στόχος της Β’ Φάσης ήταν η αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης στα υπόλοιπα τέσσερα Διαμερίσματα του Δήμου (Β΄, Γ΄, Δ΄, και Ε΄) μέσα από μία επαναθεώρηση της πολιτικής στάθμευσης παρά την οδό και με χωροθέτηση νέων χώρων στάθμευσης για την ικανοποίηση των αναγκών που προκύπτουν από :
α) τη ζήτηση θέσεων στάθμευσης από τους κατοίκους του Δήμου
β) τη ζήτηση θέσεων στάθμευσης από τους επισκέπτες και εργαζόμενους στην εξεταζόμενη περιοχή.
Οι προτάσεις που διαμορφώθηκαν από τη μελέτη σχετικά με τη στάθμευση αφορούν στα παρακάτω:
• Προτάσεις πολιτικής στάθμευσης για τα τέσσερα Διαμερίσματα και πιο συγκεκριμένα προτάσεις για εφαρμογή μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας στάθμευσης παρά το κράσπεδο, για εφαρμογή κάρτας κατοίκου και για απαγόρευση στάθμευσης και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης.
• Προτάθηκαν ενέργειες για την υλοποίηση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με βάση και την εμπειρία από την εφαρμογή του μέτρου της κάρτας κατοίκου στο κέντρο της πόλης (Μάιος 1998).
Από τη διαδικασία αξιολόγησης των χώρων στάθμευσης εκτός οδού, επιλέχθηκαν πέντε χώροι άμεσης προτεραιότητας για τους οποίους έγινε αναλυτική τεχνική – οικονομική – κυκλοφοριακή διερεύνηση.
Ο ρόλος της TREDIT:
– οργάνωση συνεργείων καταγραφής χαρακτηριστικών στάθμευσης
– σύνταξη και διαμόρφωση χαρτών
– διερεύνηση πιθανής συνύπαρξης αρχαιολογικών ευρημάτων στην Πλατεία Διοικητηρίου με την προβλεπόμενη χρήση της ως χώρου στάθμευσης