Πελάτης: Δήμος Αρναίας
Διάρκεια: Αύγουστος 2003 – Νοέμβριος 2003
Η μελέτη ολοκληρώθηκε σε δύο φάσεις, οι οποίες περιελάμβαναν τα εξής:
• την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης και την επισήμανση των υφιστάμενων προβλημάτων στην περιοχή μελέτης (Α΄ Φάση) και,
• τη διαμόρφωση, στον απαιτούμενο βαθμό λεπτομέρειας, των προτάσεων για τις αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (Β΄ Φάση).
Λαμβάνοντας υπόψη της ιδιαιτερότητες της περιοχής μελέτης που αφορούν στο έντονο εδαφικό ανάγλυφο του οικισμού αλλά και της γύρω περιοχής, στην ιδιαίτερη ρυμοτομία της περιοχής σε συνδυασμό με την προβληματική χάραξη του οδικού δικτύου και τη δυσκολία προσανατολισμού ενός επισκέπτη σ’ αυτό, την ανάπτυξη εμπορικών και άλλων δραστηριοτήτων κατά μήκος βασικών οδών της περιοχής μελέτης και τον τουριστικό χαρακτήρα της περιοχής, οι προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης περιελάμβαναν:
• την οργάνωση και ιεράρχηση του οδικού δικτύου.
• τη βελτίωση της προσπελασιμότητας των γενικών και ειδικών χρήσεων γης.
• μέτρα διευκόλυνσης της κυκλοφορίας των πεζών.
• μέτρα βελτίωσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας για πεζούς, οδηγούς και συνεπιβάτες.
• τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών (μείωση εκπομπής ρύπων λόγω ομαλοποίησης της ροής των οχημάτων, μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, της ηχητικής ρύπανσης κλπ.)
• τη χωροθέτηση και οργάνωση υπαίθριων χώρων στάθμευσης για αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ), για βαρέα οχήματα και για αγροτικά μηχανήματα.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Καταγραφή των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού δικτύου, των πεζοδρομίων και της σήμανσης
– Μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου σε επιλεγμένους κόμβους και σε διατομές οδού της περιοχής μελέτης
– Καταγραφή της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης
– Καταγραφή της προσφοράς στάθμευσης παρά την οδό και εκτός οδού με διάκρισή της σε κατηγορίες όπως νόμιμη, παράνομη κ.λ.π