Μελέτη για την εφαρμογή της Αρχής του χερσαίου μεταφορικού ισοδύναμου στις θαλάσσιες συνδέσεις των Ιόνιων Νήσων

Μελέτη για την εφαρμογή της Αρχής του χερσαίου μεταφορικού ισοδύναμου στις θαλάσσιες συνδέσεις των Ιόνιων Νήσων

Πελάτης / Χρήστης: Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων

Έναρξη / Λήξη: Σεπτέμβριος 2012 – Απρίλιος 2013

Περιγραφή:

Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ενεργειών Τεχνικής Υποστήριξης της Εφαρμογής (Υποπρόγραμμα Α), αναφορικά με το ΔΕΠΙΝ 2007-2013 για τα Ιόνια Νησιά.
Αντικείμενο του έργου ήταν:
■ η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης των δρομολογίων των ακτοπλοϊκών γραμμών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (Π.Ι.Ν.) τόσο μεταξύ των νησιών όσο και των δρομολογίων που συνδέουν τα νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, η εξέταση του ευρύτερου θεσμικού πλαισίου εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου και της σχετικής εμπειρίας από άλλα Κράτη-Μέλη της Ένωσης, η διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων βάσει των οποίων θα είναι εφικτή η υλοποίηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου με την παράλληλη εξέταση των βέλτιστων πρακτικών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και της δυνατότητας συν-χρηματοδότησης των εναλλακτικών σεναρίων από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε., και ο εντοπισμός των δρομολογίων για άμεση εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (α’ φάση).
■ η αναλυτική εξέταση και αξιολόγηση των προτεινόμενων σεναρίων προς εφαρμογή, η κατάρτιση όλων των απαιτούμενων προδιαγραφών, η ανάλυση των οικονομοτεχνικών παραμέτρων βιωσιμότητας, σκοπιμότητας κλπ., με στόχο την άμεση εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, με παράλληλη εκτίμηση του προσδοκώμενου αναπτυξιακού αντίκτυπου στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον των Ιόνιων Νησιών (β’ φάση).
■ η παρουσίαση ενός συνολικού σχεδίου για την ολοκληρωμένη εισαγωγή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Ιόνιων Νησιών, εμπλουτισμένο με μεθόδους παρακολούθησης και αξιολόγησης της εφαρμογής του.

Ο ρόλος της TREDIT:

Υπεύθυνη και/ ή συνυπεύθυνη για τα παρακάτω επιμέρους αντικείμενα της σύμβασης:
– Πρόταση εναλλακτικών σεναρίων υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (Μ.Ι.)
– Αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης δικτύου
– SWOT Analysis για την εφαρμογή του Μ.Ι.
– Προτάσεις εναλλακτικών τρόπων υλοποίησης της εφαρμογής του Μ.Ι.
– Αξιολόγηση & επιλογή δρομολογιακών ακτοπλοϊκών συνδέσεων για την εφαρμογή του Μ.Ι. – επιλογή 4 εξ’ αυτών για άμεση υλοποίηση
– Εξέταση των σεναρίων υλοποίησης του Μ.Ι. στα 4 επιλεγμένα δρομολόγια & συγκριτική αξιολόγηση με το υφιστάμενο καθεστώς
– Πιλοτικός σχεδιασμός υλοποίησης του Μ.Ι.
– Αξιολόγηση αναπτυξιακών αποτελεσμάτων
– Κατάρτιση τεχνικών προδιαγραφών & λειτουργικών απαιτήσεων στα 4 επιλεγμένα δρομολόγια – Οικονομοτεχνική Μελέτη Σκοπιμότητας & Βιωσιμότητας
– Χρονοδιάγραμμα & προγραμματισμός υλοποίησης της εφαρμογής του Μ.Ι. στα 4 επιλεγμένα δρομολόγια
– Εκτίμηση του αναπτυξιακού αποτελέσματος για τα Ιόνια Νησιά – έμφαση σε θέματα πράσινης ανάπτυξης
– Σχέδιο για την ολοκληρωμένη εφαρμογή του Μ.Ι. σε όλες τις γραμμές (χρονοπρογραμματισμός ενεργειών & αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων μεθόδων υλοποίησης).