Πελάτης / Χρήστης: Ε.Κ.Ε.Τ.Α./ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΙΜΕΤ)
Έναρξη / Λήξη: Ιούνιος 2012 – Φεβρουάριος 2014
Περιγραφή:
Το έργο EasyTrip είναι μια διασυνοριακή πράξη που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013» και στοχεύει στη βελτίωση της διασυνοριακής προσβασιμότητας μεταξύ των περιοχών που συμμετέχουν, μέσω της ανάπτυξης μιας ειδικά σχεδιασμένης διαδικτυακής πλατφόρμας που θα προσφέρει υπηρεσίες κινητικότητας και πληροφόρησης σε όλους τους ταξιδιώτες μέσω προηγμένων τεχνολογιών, εύκολα προσβάσιμων από όλους (εφαρμογές κινητών τηλεφώνων, διαδίκτυο, πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, κλπ).
Στα πλαίσια του έργου ο Ανάδοχος αναλαμβάνει να παρέχει στην Αναθέτουσα Αρχή τα αποτελέσματα της μελέτης καταγραφής όλων των αναγκών που δημιουργούνται κατά τις μετακινήσεις από, προς και διαμέσου της περιοχής μελέτης στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, καθώς και τα αποτελέσματα της μελέτης αποδοχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών από τους χρήστες. Τα αποτελέσματα της πρώτης μελέτης οδηγούν σε συμπεράσματα βάσει των οποίων τίθενται οι στόχοι για τη λειτουργία του συστήματος και τα αποτελέσματα της δεύτερης συμβάλλουν στην αξιολόγηση και βελτίωση του συστήματος αλλά και στην πρώτη επαφή των πολιτών κατά το πιλοτικό διάστημα λειτουργίας του.
Η μελέτη ανάλυσης αναγκών χρηστών αποσκοπεί στην καταγραφή των απαιτήσεων και αναγκών των πολιτών αναφορικά με τις υπηρεσίες και πληροφορίες που το σύστημα θα παρέχει, ώστε αυτές να προσφέρονται με βέλτιστο τρόπο προς τους πολίτες και να καλύπτουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις γενικότερες απαιτήσεις και ανάγκες τους στους τομείς της αστικής κινητικότητας, των μεταφορών, του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης.
Βασικός γενικός στόχος της έρευνας είναι να προσδιορίσει πόσοι και ποιοι επιθυμούν να μετακινηθούν από κάθε σημείο της περιοχής μελέτης προς κάθε άλλο, πότε, με ποιο μέσο, για ποιο σκοπό, πόσος χρόνος αναλώνεται, κ.ά. αλλά και το κατά πόσο οι παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν θα μπορέσουν να καλύψουν και να ικανοποιήσουν αυτές τις ανάγκες.
Η μελέτη αποδοχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών από τους χρήστες του έργου έχει ως απώτερο σκοπό την πρώτη επαφή των πολιτών με την ηλεκτρονική πλατφόρμα στο πιλοτικό διάστημα λειτουργίας του ενώ παράλληλα θα ζητηθεί (μέσω ερωτηματολογίων) η αξιολόγηση του συστήματος από τους μελλοντικούς χρήστες του και ο εντοπισμός τυχόν δυσκολιών χρήσης, ώστε με τις κατάλληλες ενέργειες και διορθωτικές παρεμβάσεις οι τελικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληροφόρησης μετακινουμένων να οδηγούν σε όσο το δυνατό ποιοτικότερη και πληρέστερη ενημέρωση.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Σύνταξη ερωτηματολογίων για τις έρευνες αναγκών χρηστών
– Διεξαγωγή έρευνας αναγκών χρήστη σε μετακινούμενους στους συνοριακούς σταθμούς Ελλάδας – Βουλγαρίας (1. 200 για θερινή και τυπική περίοδο)
– Καταγραφή φόρτων στους συνοριακούς σταθμούς Ελλάδας – Βουλγαρίας
– Διεξαγωγή έρευνας αναγκών χρήστη σε φορείς (300 ερωτηματολόγια)
– Διεξαγωγή έρευνας αποδοχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών από τους χρήστες του έργου (300 ερωτηματολόγια)