Πελάτης: BEOLAND
Διάρκεια: Ιανουάριος 2007 – Ιανουάριος 2008
Σκοπός της μελέτης BELGRADE SMARTPLAN είναι η δημιουργία μιας βάσης πάνω στην οποία θα στηριχθούν οι αποφάσεις που θα ληφθούν από τους ιθύνοντες όσον αφορά στα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν για την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου της πόλης του Βελιγραδίου. Βασικό στόχο της μελέτης αποτελεί ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων και ενεργειών που είναι απαραίτητο να λάβουν χώρα για την οργάνωση του μεταφορικού συστήματος της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τα ευρήματα κάθε μελέτης ή έργου συναφούς αντικειμένου που έχει προταθεί ή σχεδιασθεί. Η ιεράρχηση των αναγκών και η προτεραιότητα των ενεργειών βασίζεται στις δυνατότητες χρηματοδότησης συγκεκριμένων ενεργειών, ενώ βρίσκεται πάντα σε συμφωνία με τις απόψεις των τοπικών αρχών πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Η προετοιμασία για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου ώστε αυτά να γίνουν ευρέως γνωστά και αποδεκτά ύστερα από ανοιχτό διάλογο συμπεριλαμβάνεται επίσης στις δραστηριότητες του έργου.
Η μελέτη, περιλαμβάνει καταρχήν, την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης όσον αφορά στα οδικά, σιδηροδρομικά, ποτάμια και εναέρια μέσα μεταφοράς. Εν συνεχεία, βάσει κοινωνικο – οικονομικών δεικτών αναπτύσσονται σενάρια πρόβλεψης της εξέλιξης στον τομέα των οδικών, σιδηροδρομικών, ποτάμιων, εναέριων και συνδυασμένων (διατροπικών) μεταφορών, κατά τους χρονικούς ορίζοντες 2009, 2012, 2018 και 2021.
Τόσο η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, όσο και η δημιουργία και αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων ανάπτυξης του μελλοντικού μεταφορικού συστήματος θα γίνει με χρήση συγκοινωνιακού μοντέλου (VISUM) που έχει αναπτυχθεί για το λόγο αυτό. Η δημιουργία διαφορετικών σεναρίων ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου, μελλοντικού μεταφορικού δικτύου της πόλης του Βελιγραδίου αποσκοπεί:
– Στην αρμονική ανάπτυξη όλων των στοιχείων του κάθε μεταφορικού υποσυστήματος – Στο βέλτιστο οικονομικό σχεδιασμό ώστε να εξασφαλίζονται οι πόροι και η απαιτούμενη χρηματοδότηση που απαιτούνται για την υλοποίηση ενός λειτουργικού μεταφορικού συστήματος – Στην ελαχιστοποίηση των όποιων αρνητικών επιπτώσεων (πχ περιβαλλοντικών) που θα επιφέρει η λειτουργία του συστήματος
Ο ρόλος της TREDIT:
– Συλλογή υφιστάμενων στοιχείων και μελετών Προσαρμογή συγκοινωνιακού μοντέλου προσομοίωσης – Καθορισμός εναλλακτικών σεναρίων – Ανάλυση του υφιστάμενου και προβλεπόμενου μεταφορικού συστήματος – Προσδιορισμός των απαιτούμενων επεμβάσεων Εκτίμηση επιπτώσεων – Οικονομική αξιολόγηση – Καθορισμός του πλάνου υλοποίησης των έργων – Προβολή των αποτελεσμάτων του έργου