Παροχή υπηρεσιών συμβούλου για την εκπόνηση των συμπληρωματικών μελετών της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας

Παροχή υπηρεσιών συμβούλου για την εκπόνηση των συμπληρωματικών μελετών της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας

karavakia

Πελάτης: Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Διάρκεια: Δεκέμβριος 2003 – Ιανουάριος 2004

Αντικείμενο της μελέτης είναι η εκτίμηση της επιβατικής κίνησης που θα παραλάβει η προτεινόμενη λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Οι περιοχές που εξετάζεται να συνδεθούν με το δίκτυο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας μέσω της διαμόρφωσης ειδικών στάσεων, περιλαμβάνουν τους Δήμους Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς και τις ανατολικές περιοχές της ευρύτερης περιοχής του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, όπως η Περαία, οι Ν. Επιβάτες, η Αγ.Τριάδα και η Ν. Μηχανιώνα.
Με τη λειτουργία αυτού του μέσου αναμένεται να μειωθούν οι χρόνοι μετακίνησης μεταξύ των περιοχών αυτών, σε σχέση με τους χρόνους διαδρομής που επιτυγχάνονται σήμερα για τις ίδιες μετακινήσεις από λεωφορεία ή Ι.Χ αυτοκίνητα. Το γεγονός αυτό ενισχύεται από τη χρήση πλοίων νέας τεχνολογίας, με μεγάλη χωρητικότητα, υψηλές ταχύτητες και αυτόματα συστήματα πρόσδεσης που μειώνουν σημαντικά τους χρόνους διαδρομής ειδικά για τις μεγάλους μήκους μετακινήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια της μελέτης διεξήχθη έρευνα ερωτηματολογίου δεδηλωμένης προτίμησης σε δύο ομάδες χρηστών: συστηματικοί και μη χρήστες Δημοσίων Συγκοινωνιών, διαμορφώθηκαν εναλλακτικά σενάρια για τη σύνδεση των περιοχών και έγινε η προσομοίωσή τους στο λογισμικό κυκλοφοριακού σχεδιασμού ΕΜΜΕ/2, το οποίο και χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια της Γενικής Κυκλοφοριακής Μελέτης για το Πολεοδομικό Συγκρότημα και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (ανάθεση από ΟΡ.ΘΕ). Σημειώνεται ότι το μοντέλο προσαρμόστηκε – επικαιροποιήθηκε κατάλληλα, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις αλλαγές που έχουν επέλθει στη λειτουργία των Δημοσίων Συγκοινωνιών (λειτουργία τερματικών σταθμών, νέες λεωφορειακές γραμμές, επιβατική κίνηση, κ.λ.π.) όσο και την έντονη πληθυσμιακή αύξηση των ανατολικών Δήμων του Π.Σ.Θ.
Εξαγόμενα της μελέτης είναι η μέση ημερήσια επιβατική κίνηση για τα εξεταζόμενα σενάρια και ο υπολογισμός του απαραίτητου πλήθους των πλοίων που θα εξυπηρετήσουν το νέο μέσο μεταφοράς

Ο ρόλος της TREDIT:
– Οργάνωση και εκτέλεση έρευνας δεδηλωμένης προτίμησης (SP)
– Διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας
– Προσομοίωση εναλλακτικών σεναρίων στο λογισμικό κυκλοφοριακού σχεδιασμού (ΕΜΜΕ/2)
– Προσαρμογή – επικαιροποίηση κυκλοφοριακού μοντέλου
– Υπολογισμός επιβατικής κίνησης για τα διάφορα σενάρια
– Υπολογισμός αναγκαίου πλήθους πλοίω