Διάρκεια: 1989 – 1993
Αυτό το έργο των 10 εκατομμυρίων ECU ανατέθηκε από την ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος ESPRIT σε μια κοινοπραξία εταιρειών από διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες. Το αντικείμενο του έργου ήταν να αναπτύξει ένα Σύστημα Βασισμένο στη Γνώση για την επίλυση της πολύπλοκης κατεύθυνση των οχημάτων και των προβλημάτων στον προγραμματισμό των διαφορετικών μεθόδων μεταφοράς. Η ιδέα κλειδί στην οποία στηρίχθηκε η προσέγγιση PONTIFΕΧ είναι η συνδυασμένη χρήση των μεθόδων Τεχνητής Νοημοσύνης και οι τεχνικές OR για την επίλυση των προβλημάτων διαχείρισης του πραγματικού στόλου.
Το σύστημα που αναπτύχθηκε παρέχει τη δυνατότητα χαρτογράφησης της γνώσης των ειδημόνων, την αποθήκευση της υπάρχουσας διαδρομής και των αλγορίθμων προγραμματισμού και το σχεδιασμό των πραγματικών προβληματικών εμποδίων, των συνθηκών και των παραμέτρων. Μέσω ενός πακέτου Τεχνητής Νοημοσύνης που βασίζεται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τον κατάλληλο αλγόριθμο που θα χρησιμοποιήσει και να επικοινωνεί με τις κατάλληλες βάσεις δεδομένων, προκειμένου να βρει τα τελικά σχέδια. Ένας από τους κύριους στόχους του έργου ήταν να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα είναι κατανοητό αλλά παράλληλα απλό και φιλικό προς το χρήστη, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μη-ειδήμονες στις τεχνικές OR. Το έργο επιχειρήθηκε στο σχεδιασμό του RSP για όλους τους τρόπους της μεταφοράς αλλά η πρώτη και πρωταρχική διαμόρφωσή του ήταν για την εναέρια μεταφορά (π.χ. για τα δρομολόγια και το πρόγραμμα ενός στόλου αεροσκαφών), και για την οδική μεταφορά οχημάτων (κατανομή και διαχείριση στόλου). Οι μελλοντικές επεκτάσεις θα αφορούν τη συγκοινωνία.
Ο ρόλος της TREDIT:
– Ανάπτυξη των αλγορίθμων δρομολογίων και προγράμματος στον τομέα της Οδικής Μεταφοράς
– Ανάλυση των λειτουργιών Οδικής Μεταφοράς Φορτίων
– Σχεδιασμός της φυσικής κατανομής των πραγματικών προβλημάτων
– Διαχείριση στόλου: ανάλυση απαιτήσεων χρηστών