Μελέτη εντοπισμού των επικίνδυνων θέσεων και προτάσεις για βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις στο Πέταλο Μαλλιακού (Τμήμα Αγ.Κωνσταντίνος-Ράχες του Άξονα ΠΑΘΕ)

Μελέτη εντοπισμού των επικίνδυνων θέσεων και προτάσεις για βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις στο Πέταλο Μαλλιακού (Τμήμα Αγ.Κωνσταντίνος-Ράχες του Άξονα ΠΑΘΕ)

maliakos

Customer: Ministry of Environment Physical Planning and Public Works

Πελάτης: Δ/νση Δ3 της ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ

Διάρκεια: Δεκέμβριος 2003 – Απρίλιος 2004

Η βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στις επικίνδυνες θέσεις του οδικού δικτύου είναι ένας από τους βασικούς στόχους του Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο οποίος για να επιτευχθεί απαιτεί την υλοποίηση μίας σειράς δράσεων στις επικίνδυνες θέσεις του Εθνικού Οδικού Δικτύου της χώρας μας. Το οδικό τμήμα του άξονα ΠΑΘΕ από χ.θ. 167+000 (Αγ.Κων/νος) χ.θ. 240+000 (Ράχες) που είναι γνωστό και ως «Πέταλο» Μαλλιακού, αποτελεί ένα από τα πλέον επικίνδυνα τμήματα όπως έχει καταγραφεί από διάφορες αναλύσεις ατυχημάτων στο σύνολο του Ε.Ο.Δ της χώρας. Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο τον ακριβή εντοπισμό των επικίνδυνων θέσεων του τμήματος και την άρση της επικινδυνότητάς τους με τη διατύπωση προτάσεων για την υλοποίηση των απαραίτητων παρεμβάσεων.
Η μελέτη αποτελείται από τις παρακάτω δύο Φάσεις:
Α’ Φάση: Εντοπισμός των επικίνδυνων θέσεων, στα πλαίσια της οποίας θα πραγματοποιηθούν:
– Συλλογή στοιχείων ατυχημάτων
– Στατιστική ανάλυση στοιχείων και αναγνώριση θέσεων συσσώρευσης ατυχημάτων
– Αναγνώριση των κρίσιμων παραμέτρων υποδομής και λειτουργίας του οδικού τμήματος που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια
– Αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων βελτίωσης και επιλογή της βέλτιστης λύσης για κάθε θέση
Β’ Φάση: Παρεμβάσεις με συγκεκριμένες προτάσεις για την άρση της επικινδυνότητας ανά θέση που θα έχουν εντοπισθεί στην Α’ Φάση.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Εντοπισμός των επικίνδυνων θέσεων στο Πέταλο του Μαλλιακού
– Συλλογή στοιχείων ατυχημάτων
– Στατιστική ανάλυση στοιχείων και αναγνώριση θέσεων συσσώρευσης ατυχημάτων
– Αναγνώριση των κρίσιμων παραμέτρων υποδομής και λειτουργίας του οδικού τμήματος που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια
– Αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων βελτίωσης και επιλογή της βέλτιστης λύσης για κάθε θέση
– Διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για την άρση της επικινδυνότητας ανά θέση