Επέκταση σύμβασης Κυκλοφοριακής Μελέτης Θεσσαλονίκης

Επέκταση σύμβασης Κυκλοφοριακής Μελέτης Θεσσαλονίκης

epektash

Πελάτης: ΟΡΘΕ

Διάρκεια: Αύγουστος 2000 – Αύγουστος 2001

Η μελέτη εξετάζει σε βάθος το θέμα της διαμόρφωσης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου πολιτικής Δ.Σ. στη Θεσσαλονίκη με στόχο την εξασφάλιση της συμπληρωματικότητας των διαφόρων μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) με έτος στόχο το 2005. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συνδυασμένη λειτουργία του Μετρό με τα αστικά λεωφορεία και προτάθηκαν μέτρα σε σχέση με:
• Την αναδιάρθρωση των αστικών λεωφορειακών γραμμών
• Την ενδεδειγμένη τιμολογιακή πολιτική
• Τους απαραίτητους χώρους στάθμευσης – μετεπιβίβασης
Παράλληλα, πέρα από το στρατηγικό σχεδιασμό νέων έργων και υποδομών που προτάθηκαν στα πλαίσια της Γενικής Μελέτης Μεταφορών και Κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης, στη μελέτη παρουσιάζονται και παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με την εφαρμογή μέτρων διαχείρισης της κυκλοφορίας για περιοχές όπου παρουσιάζονται προβλήματα κορεσμού και καθυστερήσεων. Ειδικότερα, προτάθηκαν κυκλο-φοριακά μέτρα όπως μονοδρομήσεις, συμ-πλήρωση ρυθμιστικών και κυκλοφοριακών σημάνσεων, διοχετευτική διαρρύθμιση κόμβων, απαγορεύσεις ή παρεμποδίσεις κινήσεων, διευκόλυνση και κατεύθυνση κυκλοφορίας πεζών και επιλεκτική αστυνόμευση στάθμευσης σε κρίσιμες θέσεις του οδικού δικτύου κ.ά.
Τέλος, στα πλαίσια της μελέτης αναπτύχθηκε επέκταση του λογισμικού «Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού» της Γενικής Κυκλοφοριακής Μελέτης με τρόπο ώστε να περιλαμβάνει λειτουργίες, όπως την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τον υπολογισμό δεικτών με ”κατανοητό” περιεχόμενο για τους μη ειδικούς του συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού όπως :
• Ποσοστά πληθυσμού που εκτίθενται σε συγκεκριμένα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου
• Σύνολα εκπομπών ρύπων ανά ζώνες ή ομάδες ζωνών.

Ο ρόλος της TREDIT:
– Επέκταση της υπολογιστικής πλατφόρμας και του λογισμικού εκτίμησης των κυκλοφοριακών επιπτώσεων των σεναρίων συγκοινωνιακής υποδομής και πολιτικής μεταφορών, ώστε να προκύπτουν άμεσα και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του κάθε σεναρίου όσον αφορά το μέγεθος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
– Διαμόρφωση ολοκληρωμένου σχεδίου πολιτικής Δημοσίων Συγκοινωνιών και εφαρμογής σχεδίων υλοποίησης
– Επισήμανση και προγραμματισμός άμεσων έργων και μέτρων διαχείρισης κυκλοφορίας